Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου 2010

Το Green Design Festival στην Αθήνα

Ξεκίνησε το GreenDesignFestival στην Αθήνα.
Με κέντρο την Αθήνα οργανώνονται εκδηλώσεις, εκθέσεις και παρεμβάσεις για μια πιο φιλική πόλη. Ελάτε να το δείτε, να συζητήσετε, να περπατήσετε, να φανταστείτε μια διαφορετική οργάνωση της πόλης μας.
Η διαφορά μπορεί να γίνει!

Έλληνες μαθητές κερδίζουν 3η θέση σε παγκόσμιο διαγωνισμό Αστρονομίας!

Διάβασα στο in.gr ότι δύο έλληνες μαθητές λυκείου, ο ένας από την ΑΘήνα και ο άλλος από τα Τρίκαλα βγήκαν τρίτοι σε έναν παγκόσμιο διαγωνισμό Αστρονομίας που έγινε στο Πεκίνο.
Μαζί τους ήταν και άλλοι μαθητές και μαθήτριες και δύο εξαιρετικοί επιστήμονες, ο καθηγητής αστρονομίας κ. Σειραδάκης και ο λέκτορας κ. Ζαχείλας.
Μπράβο στα παιδιά και στους καθηγητές τους!
Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο εδώ.
Ισχύει ακόμη ότι υπάρχουν και καλές ειδήσεις και καλές προσπάθειες και διακρίσεις και ουσία και ενδιαφέρον και νεολαία και μεράκι!!!!

Κυριακή, 12 Σεπτεμβρίου 2010

Οκτώ από τα πιο ακραία μέρη του Ηλιακού μας Συστήματος

Το Scientific American στις 7-9-2010 αναφέρει και παρουσιάζει οκτώ από τις πιο ακραίες περιοχές του Ηλιακού μας Συστήματος. Ακραίες με την έννοια της θερμοκρασίας, της πίεσης και της ιδιαιτερότητας που έχουν. Είναι σίγουρο πως υπάρχουν και άλλα τέτοια μέρη που δικαιούνται μια θέση στη λίστα και θα τα βρείτε στο βιβλίο "The 50 most extreme places in our Solar System" (Harvard University Press).
Προς το παρόν μπορείτε να τα δείτε και να διαβάσετε ένα σύντομο σχόλιο σε μια ωραία παρουσίαση με slide ΄μπαίνοντας΄ στην αντίστοιχη παρουσίαση.

Σάββατο, 11 Σεπτεμβρίου 2010

"Το Σχολείο σκοτώνει τη δημιουργικότητα"

και επειδή ξεκινά η νέα χρονιά ορίστε ένα βιντεάκι από μια ομιλία του Ken Robinson για το πως το Σχολείο σκοτώνει τη δημιουργικότητα. Ίσως πείτε ότι είναι κλασσικό ή τετριμμένο ή αδύνατο ή ΄τι είναι αυτά;'. Μπορεί να είναι και έτσι αλλά ψάχνω να διαβάζω αλλοιώς ό,τι πέφτει στην αντίληψή μου, δώστε του και εσείς μια ευκαιρία. Μπορεί και να αποτελέσει και μια πηγή προβληματισμού. 'Food for thought' το λένε κάποιοι. Ακόμη και αν διαφωνήσετε θα είναι κέρδος. Ακούστε την ομιλία [έχει και επιλογή για ελληνικούς υπότιτλους] και καλή αρχή.



ΕΣΥ ΠΩΣ ΜΠΑΙΝΕΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΤΑΞΗ;

Για τη νέα χρονιά που αρχίζει σας παραθέτω κάτι που βρήκα από το συνάδελφο στο "μικρό κελάρι", (http://mikrokellari.blogspot.com/) το ακόλουθο κείμενο που το βρήκε και αυτός με τη σειρά του σε ένα βιβλίο - φυλλάδιο που του είχε δώσει πριν χρόνια ο Σχ. Σύμβουλος Γιάννος Καρανίκας. Αξίζει να το έχουμε στο μυαλό και στην καρδιά μας από αύριο που θα μπούμε στην τάξη.


ΑΝ ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ
ΕΣΥ

Έμπαιναν στην τάξη πάνω σε οδοστρωτήρα
Μπες πεζός
Έκαναν μονόλογο
Κάνε διάλογο
Προσπαθούσαν να επιβληθούν
Επιχείρησε να συνεννοηθείς
Απέβλεπαν στην ομαδοποίηση
Ψηλάφισε τις ιδιαιτερότητες
Υποδείκνυαν μονόδρομους
Καλλιέργησε την ευρυχωρία
Είχαν προθέσεις αφέντη
Να έχεις θέση ηγέτη
Φέρονταν εξουσιαστικά
Να κινείσαι συναινετικά
Ένιωθαν αφεντικά των παιδιών
Να αισθάνεσαι συνέταιρός τους
Επιδίωκαν να κάνουν τα παιδιά κατάλληλα για το Σχολείο
Φρόντισε να είναι το Σχολείο κατάλληλο για τα παιδιά
Σερβίριζαν κονσερβοποιημένες αξίες
Βοήθησε να αυτοοικοδομήσουν το αξιακό τους σύστημα
Τους έδειχναν το δρόμο να ανεβούν
Μάθε τους πώς να σταθούν
Θέριζαν από θερμοκήπια υποκρισίας
Οδήγησέ τους στη δεντροστοιχία της κριτικής
Διακινούσαν τη σοβαρότητα μέσα από το κατσούφιασμα
Αποποιήσου την κληρονομιά και χαμογέλα
Επιβάλλονταν καταπιέζοντας
Απορρύθμισε τις σειρήνες του φόβου
Προωθούσαν ιδεολογία
Να παραθέτεις ποικιλία απόψεων
Προετοίμαζαν υποτακτικούς ακροατές
Να συζητάς και να ενθαρρύνεις
Απαιτούσαν εργασία
Να αποκτάς συνεργασία
Αναζητούσαν λάθη
Να αναγνωρίζεις επιτεύγματα
Στόχευαν στην απομνημόνευση
Να τους κινητοποιείς την κρίση

...καλή αρχή

Παρασκευή, 10 Σεπτεμβρίου 2010