Τετάρτη, 30 Μαΐου 2012

"τρέχουμε για τα μνημεία"

                                    ppd4_400

                                                         Τρέχουμε για τα ΜΝΗΜΕΙΑ
                                                   (ακολουθώντας τις παλιές γραμμές του τραμ)

4η ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚo ΠΟΔΗΛΑΤo ΔΙΑΔΡΟΜή
                                  [Τετάρτη 30 Μαΐου 2012, 5:45 μ.μ., Σύνταγμα]

Η MOnuMENTA, o Γιώργος Αμυράς, η ομάδα Πόλις των atenistas και ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμων, τρέχουν για τα μνημεία, ακολουθώντας τις παλιές γραμμές του τραμ.

Ξεκινάμε από την πλατεία Συντάγματος, κοντά στις γραμμές του σημερινού τραμ και διασχίζουμε τη λεωφόρο Πανεπιστημίου.
Πρώτη μας στάση μπροστά στην Ακαδημία Αθηνών για να γνωρίσουμε τα κτήρια που βρίσκονται απέναντι από την Αθηναϊκή Τριλογία (Μέγαρα Σερπιέρη, Ράλλη και Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους).
Η επόμενη στάση μας είναι στην οδό Πεσμαζόγλου. Από τον αυστηρό νεοκλασικισμό του Λ. Καυτατζόγλου (Αρσάκειο Παρθεναγωγείο) περνάμε στον εκλεκτικισμό του  Α. Μεταξά (Μέγαρο της  Ιονικής Τράπεζας) και το πάντρεμα του  νεορασιοναλισμού με τον  αθηναϊκό νεοκλασικισμό του Ν. Βαλσαμάκη (Μέγαρο της Τράπεζας Πίστεως).
Συνεχίζουμε στην οδό Σοφοκλέους και αφού βγούμε στην οδό Πειραιώς  σταματάμε στο ύψος της πλατείας Κουμουνδούρου (Ελευθερίας) όπου θα μιλήσουμε για τα κτήρια που την περιβάλλουν (κτήριο ΙΚΑ, Δημοτικό Βρεοφοκομείο, Ναός Αγίου Γεωργίου Ορφανοτροφείου Χατζηκώνστα).
Διασχίζουμε την Αγίων Ασωμάτων με επόμενη στάση την πλατεία Αγ. Ασωμάτων στο Θησείο, όπου το ενδιαφέρον μας θα επικεντρωθεί σε κτήρια του 19ου και 20ού αιώνα, αφήνοντας για άλλη περιήγηση τα αρχαία και βυζαντινά μνημεία.
Στη συνέχεια διασχίζουμε την οδό Απ. Παύλου, κάνοντας μια στάση στο Ciné Θησείον, κτήριο της δεκαετίας του 1930. 
Τέλος, καταλήγουμε στην οδό Διονυσίου Αρεοπαγίτου με μια στάση πριν τερματίσουμε την πολυκατοικία του αρχιτέκτονα Βασίλη Κουρεμένου και το Νέο Μουσείο Ακρόπολης.
Η πορεία μας τελειώνει στην οδό Μακρυγιάννη όπου οι γραμμές του παλιού τραμ είναι ορατές. Εκεί  μέλη του Σωματείου Φίλοι Σιδηροδρόμων θα μας περιμένουν για να δοκιμάσουμε μια βόλτα με ποδηλατοδραιζίνα, ένα πρωτότυπο και φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μετακίνησης, άθλησης και αναψυχής. 

Συνάντηση: Σύνταγμα, 5.45 μ.μ.
Διάρκεια: 1 ώρα και 30 λεπτά
Απαραίτητος εξοπλισμός: ποδήλατο, κράνος, φωτογρ. μηχανή, παγούρι με νερό.

Κυριακή, 27 Μαΐου 2012

Ένα σεμινάριο για την ήρεμη τάξη, είναι αυτό που φαίνεται;

Περιδιαβαίνοντας στο διαδίκτυο επισκέφτηκα τον ιστότοπο του Κωνσταντίνου Κιουρτσή, υπεύθυνου για Αγωγή Υγείας και σχολικών δραστηριοτήτων στον Νομό Πέλλας. Εκεί είδα ένα πολύ ενδιαφέρον σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε με τον προκλητικό τίτλο: "μία ήρεμη τάξη δεν είναι πάντα αυτό που φαίνεται". Προκλητικό γιατί για μας τους εκπαιδευτικούς μια ήρεμη τάξη θεωρείται ένα αναπάντεχο δώρο, μια πολύ ευχάριστη κατάσταση και συνήθως δεν το 'ψάχνουμε' ιδιαίτερα. Μια ήρεμη τάξη είναι πάντα πάρα πολύ καλή, τα παιδιά υπέροχα, το μάθημα κυλάει άψογα, τίποτα δεν χαλάει την ηρεμία σου και εύχεσαι αλλά και αναρωτιέσαι γιατί να μην είναι πάντα έτσι τα πράγματα και η τύχη σε έριξε σε 5 άλλα τμήματα που δεν είναι σαν και αυτό. Και να τώρα ένα σεμινάριο για αυτή την ήρεμη τάξη που ίσως κρύβει και άλλα πίσω από την βιτρίνα. Αν θέλετε περισσότερα μπορείτε να επισκεφτείτε την αντίστοιχη σελίδα του συναδέλφου και να δείτε όλο το σχετικό υλικό.  Και την επόμενη φορά που θα μπείτε σε μια ήσυχη τάξη αναρωτηθείτε: είναι ήρεμη; μήπως κάτι υπάρχει από κάτω; μήπως είναι μια ευκαιρία για να μάθω και να μάθουν και οι μαθητές μου κάτι νέο για τη ζωή;

25 Μαίου 2012, μια δίκη ύστερα από 2400 χρόνια!

Στις 25 Μαίου 2012 έγινε στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στην Αθήνα μια περίεργη δίκη. Ύστερα από 2400 χρόνια ο Σωκράτης φέρεται μπροστά σε ένα πάνελ δικαστών και νομικών από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ και αντιμετωπίζει τις κατηγορίες: α) ότι δεν σέβεται τους θεούς της πόλης των Αθηνών,
β) ότι εισάγει καινά διαμόνια στην πόλη των Αθηνών και
γ) ότι διαφθείρει τους νέους της πόλης.
Θα έχει δύο νομικούς για την υπεράσπισή του ενώ απέναντί του θα αντιμετωπίσει δύο δημόσιους κατηγόρους.
Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τη δίκη και για το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας μπορείτε να επισκεφτείτε την δίκη του Σωκράτη στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.
Μπορείτε επίσης να διαβάσετε και την συνέντευξη του κ. Αντώνη Παπαδημητρίου, δικηγόρου και ενός από τους κατηγόρους του Σωκράτη που παραχώρησε στο περιοδικό LIFO στις 23-5-2012.

Σάββατο, 26 Μαΐου 2012

Ένα τραγούδι "καινούρια ζάλη"

Σας αφιερώνω ένα τραγούδι, από τις 'Τρύπες':
"Καινούρια ζάλη" ή αν το γνωρίζετε ως "πες μου ποιο φόβο αγάπησες πάλι".



Ο χρόνος είναι ο χειρότερος γιατρός
Σε καίει, σε σκορπάει και σε παγώνει
Μα εσύ σε λίγο δεν θα βρίσκεσαι εδώ
Κάποιοι άλλοι θα παλεύουν με τη σκόνη

Θέλεις ξανά ν' αποτελειώσεις μοναχός
Ένα ταξίδι που ποτέ δεν τελειώνει
Κάτω απ' τα ρούχα σου ξυπνάει ο πιο παλιός θεός
Μες τις βαλίτσες σου στριμώχνονται όλοι οι δρόμοι

Ποιοι χάρτες σού ζεστάνανε ξανά το μυαλό
Ποιες θάλασσες στεγνώνουν στο μικρό σου κεφάλι
Ποιος άνεμος σε παίρνει πιο μακριά από δω
Πες μου ποιο φόβο αγάπησες πάλι

Σε ποιο όνειρο σε ξύπνησαν βρεγμένο, λειψό
Ποιοι δαίμονες ποτίζουν την καινούρια σου ζάλη
Ποιος έρωτας σε σπρώχνει ποιο μακριά από δω
Πες μου ποιο φόβο αγάπησες πάλι

Το όνειρο που σ' έφερε μια μέρα ως εδώ
Σήμερα καίγεται, σκουριάζει και σε διώχνει
Μια σε κρατάει στη Γη, μια σε ξερνάει στον ουρανό
Το ίδιο όνειρο σε τρώει και σε γλυτώνει

Θέλεις ξανά ν' αποτελειώσεις μοναχός
Ένα ταξίδι που ποτέ δεν τελειώνει
Κάτω απ' τα ρούχα σου ξυπνάει ο πιο παλιός θεός
Μες τις βαλίτσες σου στριμώχνονται όλοι οι δρόμοι

Ποια νήματα σ' ενώνουν με μια άλλη θηλιά
Ποια κύματα σε διώχνουν απ' αυτό το λιμάνι
Ποια μοίρα σε φωνάζει από την άλλη μεριά
Πες μου ποιο φόβο αγάπησες πάλι

Ποια σύννεφα σκεπάσαν τη στεγνή σου καρδιά
Ποια αστέρια τραγουδάνε την καινούρια σου ζάλη
Ποιο ψέμα σε κρατάει στην αλήθεια κοντά
Πες μου ποιο φόβο αγάπησες πάλι

Ποιες λέξεις μέσα σου σαπίζουν και δεν θέλουν να βγουν
Ποια ελπίδα σ' οδηγεί στην πιο γλυκιά αυταπάτη
Ποια θλίψη σε κλωτσάει πιο μακριά από παντού
Πες μου ποιος φόβος σε νίκησε πάλι

Η 'Ζωντανή Βιβλιοθήκη' σε μια θεατρική παράσταση

Ζούμε σε δύσκολες εποχές αλλά και ελπιδοφόρες [για μένα με την έννοια ότι θα γεννήσουν κάτι νέο].
Και σε τέτοιες εποχές που όλα είναι προς αναθεώρηση, δυστυχώς ανοίγει και η πόρτα να ακουστούν φωνές ρατσισμού ή προσβολής ή φανατισμού. Σε τέτοιες εποχές λοιπόν ο προβληματισμός, η συζήτηση, η θέση, η σκέψη, η τέχνη, η εκπαίδευση χρειάζονται περισσότερο από ποτέ.  
Η Human Library, ή αλλιώς η ζωντανή βιβλιοθήκη, βρίσκει την ευκαιρία μέσα από ένα θεατρικό έργο, το Bent, να μιλήσει και να θίξει θέματα ρατσισμού και φασισμού.
Πώς; 
Τη Δευτέρα και Τρίτη 28 και 29 Μαίου  η Ζωντανή Βιβλιοθήκη θα βρίσκεται στον Πολυχώρο VAULT (Μελενίκου 26 στον Βοτανικό, 210-3302348)  για να συνομιλήσει με τους θεατές του Bent, αμέσως μετά το τέλος της παράστασης. Την κουβέντα θα ανοίξουν τρία «Ζωντανά βιβλία», άνθρωποι δηλαδή που έχουν βιώσει από πρώτο χέρι τον ρατσισμό και τις κοινωνικές διακρίσεις. Η παράσταση αρχίζει στις 21:15 και το εισιτήριο κοστίζει 10€.

25 Μαίου, παγκόσμια ημέρα για εξαφανισμένα παιδιά

25 Μαίου, παγκόσμια ημέρα για τα εξαφανισμένα παιδιά!

Μήνυμα του Υπουργείου Παιδείας.
              Και μήνυμα από το Χαμόγελο του Παιδιού.        
                                   Και μια Ευρωπαϊκή τηλεφωνική γραμμή για εξαφανισμένα παιδιά.

                     116000

Παρασκευή, 25 Μαΐου 2012

"Γιατί δεν έρχεσαι ποτέ όταν σε θέλω", ένα τραγούδι

Και ένα τραγούδι: "γιατί δεν έρχεσαι ποτέ όταν σε θέλω", με τους Αλκίνοο Ιωαννίδη και Σωκράτη Μάλαμα από τη συναυλία στο Λυκαβητό το 2006. Καλή σας ακρόαση

Σάββατο, 19 Μαΐου 2012

"ο κουρνιαχτός", ένα κείμενο της Νεφέλης

Από το blog της Νεφέλης και την ευχαριστώ για την άδεια να δημοσιεύσω το κείμενό της.

Ο κουρνιαχτός

Ήρθε ήσυχα μετά το μεσημεριανό που κανείς δεν πρόσεχε και με ένα τρίξιμο θρονιάστηκε πάνω από την πόλη.
Στην αρχή ήταν η σκόνη πάνω στα νυχτολούλουδα, η γύρη στην άκρη των μπαλκονιών και ένα τσούξιμο στα μάτια.
Μετά το παλιό πιάνο χρειαζόταν συνέχεια ξεσκόνισμα και μια μέρα μετρήσαμε εικοσιτρία φτερνίσματα στη σειρά.
Έπειτα ήταν τα ασπρόρουχα στην ταράτσα, ο μπαμπάς άπλωσε τα σεντόνια κάτω από τα ξύλινα μανταλάκια, ήρθε η σκόνη από την Αφρική, διπλώσαμε τα σεντόνια κρατώντας τις άκρες προσεκτικά, ένα, δύο, τρία, τέσσερα διπλώματα και στις τσακίσεις βολεύτηκαν ανενόχλητα δέκα, δεκαπέντε, είκοσι μικροσκοπικά καφέ σωματίδια.
Και έπειτα ήταν εκείνη η Τετάρτη στις 6.30 το απόγευμα, όπου ο ήλιος ετοιμαζόταν να πέσει πίσω από το παλιό νεκροταφείο στην άκρη του χωριού και κόντρα στο πορτοκαλί φως σηκώθηκαν άσπρες νιφάδες από τις μεγάλες λεύκες και αιωρήθηκαν πάνω από τις ήσυχες πλάκες για να πέσουν σιωπηλά στη γη μαζί με τις χούφτες απ' το χώμα.
Τώρα ο κουρνιαχτός είναι καφέ και παχύς και έχει αγκιστρωθεί από τις ταράτσες της πόλης σα σεντόνι, εγλωβίζοντας τον αέρα μέσα και κάτω και γύρω από αυτόν.
Οι άνθρωποι κλείνουν τα παράθυρά τους γιατί δε θέλουν να μπει στα σπίτια η καφέ σκόνη και να κάτσει πάνω στους καναπέδες τους. Ξεσκονίζουν το τζάμι της τηλεόρασης και παρακολουθούν τη σκόνη από εκεί. Κάνουν μεγάλες χειρονομίες και μιλάνε με μεγάλη φωνή χρησιμοποιώντας μεγάλες λέξεις κατά τη διάρκεια του βραδινού. Καμιά φορά ο κουρνιαχτός ξεδιπλώνεται να ξεπιαστεί πάνω από τις κεραίες και τότε χάνεται το σήμα, ο ήχος κι η εικόνα και οι άνθρωποι λένε ανέκδοτα όπως αυτό που ήταν ένας Γερμανός, ένας Ιταλός κι ένας Έλληνας.
Υπάρχουν και άλλοι που η καφέ σκόνη μπήκε σιγά σιγά από τις γρύλιες και κάθησε στους παραζεσταμένους υπολογιστές τους και τις καρέκλες τους στο σχήμα του κορμιού και τότε αυτοί είπαν οτι θα φύγουν από εδώ και θα πάνε αλλού που δεν έχει σκόνη ή εκεί που η σκόνη δεν είναι καφέ ή εκεί που η σκόνη δε λέγεται σκόνη. Έχουν περάσει δύο μέρες, δύο μήνες, ίσως έχουν περάσει δύο χρόνια, δεν έφυγαν, θα φύγουν όμως, άρα η παραμονή τους εδώ είναι περιστασιακή και αυτοί από εδώ περαστικοί όσο περνάνε οι δύο μέρες, οι δύο μήνες, ίσως τα δύο χρόνια.
Και υπάρχουν και αυτοί που άνοιξαν τα παράθυρα και ο κουρνιαχτός μπήκε όλος μέσα, κάθησε στα έπιπλα, κάθησε στους τοίχους, κάθησε στα ξύλινα πατώματα, μπήκε στον οργανισμό από τα αυτιά, τη μύτη, το στόμα, τα μάτια, σκόνισε τις βλεφαρίδες και θάμπωσε τα φρύδια, άλλαξε τα χρώματα στα ρούχα, το διακριτό στην άρθρωση. Τότε με την ανάστροφη του χεριού σκούπισαν όση σκονή μπορούσαν απ' τα μάτια, άνοιξαν την πόρτα, βγήκαν στην ταράτσα, ανέβηκαν στις δεξαμενές, το πιάτο της NOVA, τις κεραίες, σκαρφάλωσαν στην πιο γερή και στην αρχή ο κουρνιαχτός ήταν πηχτός και μαύρος και παντού αλλά μετά ξαφνικά όλα ησύχασαν και ήταν πάλι νύχτα.
Αλλά ήταν νύχτα από αυτές που ο αέρας είναι καθαρός, ο ουρανός είναι ένα μπλε ανοιχτό σαν τις πρώτες νύχτες του Μαγιού και το φεγγάρι ψιλό ψιλό στην άκρη. Τα πρώτα τραπέζια έχουν βγει στον πεζόδρομο και γύρω γύρω μυρίζουν όλα αυτά που μυρίζουν κάθε άνοιξη και σε πηγαίνουν μπρος και πίσω βουτώντας σε μέσα ολόκληρο, η πρώτη τσίκνα στον αέρα, τα άνθη στις νερατζιές, το νερό στις ζεσταμένες πλάκες, τα νυχτολούλουδα. Δεν είπε κανείς οτι η πίκρα δεν είναι πια εκεί αλλά ακούς τα πιρούνια που ακουμπάν στα πιάτα και ο ήχος φεύγει από το απέναντι μπαλκόνι και φτάνει στο δικό σου και τα φώτα ανάβουν σιγά σιγά ένα ένα στα γύρω σπίτια.
Έχεις ένα παρελθόν, ένα παρόν και ένα μέλλον.
Σεβάσου το παρελθόν σου. Απαγκιστρώσου από την άκαμπτη αρχαιότητα. Χρόνια είναι αυτά και φεύγουν. Ένα εμβληματικό μνημείο και ένας ένδοξος άντρας δεν εγγυώνται τη δικιά σου εμβληματικότητα, κανείς δεν καθορίζει τι θα είσαι παρά μόνο εσύ. Κι αν πιστεύεις στην ανωτερότητα του γονιδίου σου, δίπλα στον Λεωνίδα υπάρχει πάντα και ο Εφιάλτης.
Διάβασε την ιστορία προσεκτικά. Αυτό που μένει δεν είναι τα γεγονόταν αυτούσια αλλά η κάλυψή τους από ανθρώπους που ήρθαν, έγραψαν και φύγαν απ' τη γη αφήνοντας πίσω μόνο τα γραπτά τους. Διασταύρωσε πηγές. Διάλεξε οπτική της ιστορίας που σου φαίνεται πιο ακριβής. Μην αγιοποιείς τους ήρωες του 1821, οι Μεγάλες Δυνάμεις δεν ήταν αλτρουιστής ήρωας με μπέρτα και δεν υπήρξε δασκάλα με χρυσά μαλλιά σε κρυφό σχολειό της Finos Film.
Σεβάσου το παρόν σου. Σεβάσου αυτά που αγαπάς κι αυτά που ερωτεύεσαι. Σεβάσου τον εαυτό που ήσουν την πρώτη φορά που έκανες έρωτα. Σεβάσου τα παιδικά σου χρόνια. Σεβάσου τη γιαγιά που παράτησε τη Γερμανία της φάμπρικας και γύρισε πίσω να μεγαλώσει τα ορφανά της αδερφής του άντρα της για να σβήσει πια τώρα αγαπημένη στα χέρια παιδιών κι εγγονιών, ύστερα από χρόνια γεμάτα ξενιτιά και καπνοχώραφα.
Σεβάσου το μέλλον σου. Μην αφήσεις στα παιδιά σου μια καμμένη γη και μην τα αφήσεις να αναρωτηθούν γιατί σίγησες όταν χρειάστηκαν κραυγές.
Σεβάσου τις κραυγές. Μην τις χρησιμοποιείς σε κάθε ενδεχόμενο γιατί τότε χάνουν τη δύναμή τους και χαϊδεύουν τα αυτιά αντί να τα ματώσουν. Χρησιμοποίησε τα μέσα συμμετοχής και αντίδρασης που έχεις με σοφία και ενάλλαξέ τα με φαντασία.
Σεβάσου τη φαντασία σου. Χρησιμοποίησε τη δημιουργικότητά σου σε κάθε ευκαιρία και δες πώς μπορείς με απλούς τρόπους να κερδίσεις σε πόρους και ενέργεια ώστε να μείνουν αποθέματα για την επόμενη φορά χωρίς να υστερήσεις σε ποιότητα. Πάρε παράδειγμα από άλλους που το κατάφεραν είτε αυτοί είναι δάσκαλοι σε μικρά σχολεία της επαρχίας είτε αγρότες στις άκρες των συνόρων.
Σεβάσου την ιδεολογία σου. Και αν χρειαστεί να ξαναψηφίσεις, μείνε πιστός σε αυτήν παρά την ενδεχόμενη ανεπάρκεια πλήρους κάλυψής της από υπάρχοντα κόμματα. Υπάρχουν διαφορές, υπάρχει ιδεολογία, είτε αυτή είναι η θέση που θα πάρεις στο ερώτημα ιδιωτική ή δημόσια υγεία είτε αυτή είναι η θέση που θα πάρεις στο ερώτημα παραμονή στην Ευρώπη ή όχι. Γνώριζε τι ζητάς και τι σε εκφράζει. Διάλεξε φορείς που σε καλύπτουν περισσότερο, μικρούς ή μεγάλους ώστε να ξέρεις οτι σε μια κυβέρνηση που θα σχηματιστεί θα υπάρχει έστω και ένα ψήγμα φωνής που να εκφράζει ακόμα και ένα 1% των σκέψεων σου αντί για το 0.
Σεβάσου τον άνθρωπο. Προβλήματα υπάρχουν αντικειμενικά αλλά δεν έχεις κανένα δικαίωμα να αφήσεις ανθρώπους να σέρνονται αιμόφυρτοι στο όνομα της καθαρότητας. Μπορείς να διεκδικήσεις σχεδιασμό και υλοποίηση προγραμμάτων ενσωμάτωσης αλλά δεν μπορείς να μην είσαι άνθρωπος. Μην ξεχνάς πώς έφυγες κι εσύ κάποτε από εδώ, έγραψες τραγούδια για μια γη που νοστάλγησες και ίσως πέθανες μακρυά από αγαπημένα πρόσωπα μιλώντας πια μια άλλη γλώσσα.
Σεβάσου το καινούριο. Δώσε βήμα σε νέους ανθρώπους όταν δεις οτι οι παλιοί που έχουν την εγγύηση του χρόνου αποτυγχάνουν ξανά και ξανά. Δώσε ευκαιρία σε κάτι φρέσκο, τύλιξέ το με την εμπιστοσύνη σου και δες αν θα τα καταφέρει. Αν όχι, την επόμενη φορά διάλεξε κάτι άλλο. Η εμπειρία μετράει μέχρι εκεί που αποδεικνύεται το αντίθετο.
Και αν αφού κατάπιες τη σκόνη, ανέβηκες στην πιο ψηλή κεραία και εισέπνευσες ξανά τον καθαρό νυχτερινό αέρα, σεβάσου την ανάσα σου και γύρνα πίσω. Ο κουρνιαχτός μπήκε στη μύτη, το στόμα, τα αυτιά σου και τα μάτια αλλά δεν μπήκε σε αυτό που είναι μέσα. Και όσο αυτό είναι εκεί, έχεις χρέος απέναντί του να πάρεις βαθιά ανάσα και να γυρίσεις πίσω να εκπνεύσεις.

Νύχτα Μουσείων στο Ιστορικό Αρχείο της Ε.Τ.Ε.

                                                                   
Από δελτίο τύπου που έφτασε στα χέρια μου μέσω φίλου και πλέον πολιτιστικού συντάκτη του blog:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
«ΝΥΧΤΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ 2012»
Τα μουσεία σε έναν κόσμο που αλλάζει. Νέες εμπνεύσεις, νέες προκλήσεις
Το σύγχρονο μουσείο, πέρα από δημόσιος χώρος ιστορίας, λειτουργεί και ως δημόσιος κοινωνικός χώρος, σε διάλογο με την κοινωνία, ως πολιτιστικός οργανισμός, ως τόπος συνάντησης διαφορετικών κοινωνικών και πολιτιστικών ομάδων. Σε έναν κόσμο που αλλάζει ταχύτατα, μέσα σε έναν καταιγισμό πληροφοριών, το μουσείο καλείται να διαχειριστεί τη μνήμη και την πληροφορία αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες· να κατανοήσει και να ερμηνεύσει πολύπλευρα την παρελθούσα εμπειρία μέσω των εκθεμάτων, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην κατανόηση των συνεχώς εν εξελίξει σύγχρονων κοινωνιών. Αναζητώντας τρόπους εμπλουτισμού της πρόσληψης των αρχειακών και μουσειακών τεκμηρίων καθώς και της ενεργού συμμετοχής στο χώρο των διαφορετικών κοινωνικών υποκειμένων και ομάδων, το Ιστορικό Αρχείο της Εθνικής Τράπεζας γίνεται χώρος έμπνευσης για οκτώ καλλιτέχνες και ταυτόχρονα χώρος συνάντησης με τον κόσμο του ΚΕΘΕΑ, της γειτονιάς, της Αθήνας.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18 ΜΑΪΟΥ 2012
10.00-13.00: «Το μυστικό του πρίγκιπα της μνήμης». Παράσταση κουκλοθέατρου και καλλιτεχνικό εργαστήρι κατασκευής χαρτιού για παιδιά Δημοτικού (αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και αίθριο).
ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΜΑΪΟΥ 2012
18.00-21.00: Προβολές βίντεο (ισόγειο, αίθουσα 2).
18.00-19.00: Ξενάγηση στους εκθεσιακούς χώρους του Ιστορικού Αρχείου της Εθνικής Τράπεζας (ισόγειο).
18.00-21.00: Καλλιτεχνικό εργαστήρι (αίθριο).
20.00-20.30: «Μαγικά με ανοιχτά μάτια». Ταχυδακτυλουργικά παιχνίδια με τον Assad Nazari (αίθριο).
21.00-23.00: Μουσική και χορός από ομάδες του ΚΕΘΕΑ Διάβαση(αίθριο).
23.00-24.00: Προβολές βίντεο (ισόγειο, αίθουσα 2).
23.00-24.00: Καλλιτεχνικό εργαστήρι (αίθριο).
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Επίσκεψη στους εκθεσιακούς χώρους του Ιστορικού Αρχείου της ΕΤΕ
• «Η Εθνική Τράπεζα μέσα από τα αρχειακά τεκμήρια και τις συλλογές της»
• «Ιστορία του ελληνικού χαρτονομίσματος. Μια διαδρομή, 1822-2002»
Υπαίθρια έκθεση Ιστορικού Αρχείου της ΕΤΕ
«Αρχείο: μια μηχανή του χρόνου για την πληροφορία».
Έκθεση αρχειακού/φωτογραφικού υλικού από τα αρχεία του ΙΑ/ΕΤΕ.
Υπαίθρια φιλοξενούμενη έκθεση
«Σχόλιο πάνω σε μια ιδέα που δεν αλλάζει σε έναν κόσμο που αλλάζει».
Έκθεση φωτογραφίας του ΚΕΘΕΑ Εν Δράσει (αίθριο).
Έργα καλλιτεχνών
Κορίννα Τριανταφυλλίδη
Χειρόγραφο, 2012 (2ος όροφος, διάδρομος)
Πλαστή συλλογή αλληλογραφίας από ανύπαρκτους χαρακτήρες που διαπραγματεύεται την ποιότητα του γνήσιου, όταν η δυσανάγνωστη γραφή μεταμορφώνεται σε μια εντύπωση πάνω στο χαρτί.
Τζένη Αργυρίου (GR) / amorphy.org
Memorandum: [Το υποβοηθούν την μνήμην] (1ος όροφος, διάδρομος)
Συμμετοχική εγκατάσταση
Ένα παιχνίδι μνήμης και αμνησίας, ορατού και αοράτου. Το κοινό γίνεται θεατής και συμμετέχον και θυμάται…
Συστατικά: 2 βίντεο-προβολείς, 2 DVD player, 2 φώτα, ένας σωρός από φύλλα χαρτιού, εικόνες από το Ιστορικό Αρχείο της ΕΤΕ, σκίτσα και οδηγίες χρήσης του Αλέξη Χατζηαλεξίου, το κοινό.
Αναστασία Μελέκου
Μία και τέσσερις καρέκλες (πλατύσκαλο μεταξύ 1ου και 2ου ορόφου)
Μία καρέκλα· δίπλα στον ορισμό μιας καρέκλας, δίπλα σε μία φωτογραφία μιας καρέκλας, δίπλα στον κωδικό της φωτογραφίας μιας καρέκλας. Και τα τέσσερα είναι καρέκλες. Δεν είναι μία καρέκλα... απλώς μία καρέκλα;
Σύγχρονη άποψη του έργου του Joseph Kosuth «One and Three Chairs» (1965), προσαρμοσμένο στην ψηφιακή εποχή.
Μέσο: καρέκλα του Ιστορικού Αρχείου της ΕΤΕ, ψηφιακές ασπρόμαυρες εκτυπώσεις σε λευκό χαρτί.
Ειρήνη Γκόνου
Memoria imaginis ή ο Οίκος των αριθμών (ισόγειο, αίθουσα 2)
Ανασύνθεση της μνήμης μιας εικόνας, που εξακολουθεί να παραμένει η ίδια, σαν ένα αέναα ανανεούμενο μοτίβο, με φόντο καταστάσεις ληγμένων λογιστικών καταχωρίσεων των αρχών του αιώνα και μια φωτογραφία αρχείου κεντρικής αίθουσας τραπεζικών συναλλαγών. Το τότε και το τώρα σε παλίμψηστο.
Υλικά: Χαρτιά και ύφασμα σε πανί
Πάκυ Βλασσοπούλου
Ο σκληρός δίσκος είναι γεμάτος, 2012 (ισόγειο, αίθουσα 2)
Γλυπτική εγκατάσταση
Με αφορμή το Ιστορικό Αρχείο της ΕΤΕ και την περιήγηση σε αυτό, δημιουργούνται ερωτήματα για το κατά πόσο είναι εφικτή η επαφή του σύγχρονου ανθρώπου με την πραγματικότητα και τη σύγχρονη ιστορία. Σε μια κοινωνία όπου ο όγκος των πληροφοριών είναι τεράστιος και η ροή τους ταχύτατη, μήπως η γνώση αποκτά υλική-ποσοτική διάσταση και ο άνθρωπος καταλήγει αυτοματοποιημένος μηχανισμός συσσώρευσής της; Το γλυπτό αποτελεί ένα μνημείο του ανθρώπου που είτε διαχειρίζεται την πληροφορία είτε αδυνατεί να την επεξεργαστεί.
Αλεξία Καραβέλα
Εικόνες από την επίσημη τελετή εισαγωγής της μετοχής της Εθνικής Τράπεζας στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (ισόγειο, εκθεσιακός χώρος «Η Εθνική Τράπεζα μέσα από τα αρχειακά τεκμήρια και τις συλλογές της»)
Ζωγραφική με μαρκαδόρους σε χαρτόνι, 100x70 εκ., 2012
Στo πλαίσιο ζωγραφικής ενότητας που βασίζεται σε φωτογραφίες από την επικαιρότητα της δεκαετίας του ’90 εντάσσεται και η ζωγραφική αναδιατύπωση των ακόλουθων φωτογραφιών: «Η ελληνική σημαία ανεμίζει στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης τη 18η Οκτωβρίου 1999» και «Ο διοικητής της Εθνικής Τράπεζας κ. Θ. Β. Καρατζάς (κέντρο) με τον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο του Χρηματιστηρίου της Ν. Υόρκης κ.κ. R. Grasso (δεξιά του) και W. Johnston (αριστερά του) στον εξώστη του Χρηματιστηρίου της Ν. Υόρκης την ημέρα της εισαγωγής της μετοχής της Εθνικής». Οι φωτογραφίες απόκεινται στο Ιστορικό Αρχείο της ΕΤΕ.
Αυτό που πριν από μία δεκαετία ήταν επικαιρότητα συνιστά πλέον μουσειακό υλικό σε μια ραγδαία εξελισσόμενη κοινωνία.
Μαρίνα Σιούτη
Ελληνικό φολκλόρ / αστυνομικές ενδυμασίες (ισόγειο, αίθουσα 2)
Σειρά από ολόσωμα φωτορεαλιστικά πορτρέτα Ελλήνων αστυνομικών, σκιαγραφημένων με μολύβι, με πρόσωπα διαγεγραμμένα.
Το έργο παραβάλλεται με σχέδια που απεικονίζουν παραδοσιακές ελληνικές γυναικείες ενδυμασίες. Στα πρωτότυπα σχέδια το πρόσωπο των γυναικείων μορφών διαγράφεται έντονα, φέρνοντας σε πρώτο πλάνο τη σημασία του ρούχου ως επικοινωνιακού κώδικα.
Με την έντονη διαγραφή των προσώπων, σε αντίστιξη προς τη λεπτομερειακή περιγραφή της στολής, επιχειρείται ένα σχόλιο πάνω στην εξάλειψη της προσωπικότητας του ανθρώπου, όταν η περιβολή του υπερνικά και διαστρεβλώνει την ατομική βούληση και τον εξουσιάζει, καθορίζοντας τη συμπεριφορά του.
Τα χρωματικά δοκίμια των παραδοσιακών ενδυμασιών, έργα του Ρώσου ζωγράφου και μικρογράφου Nicolas Sperling, ανήκουν στη συλλογή της Εταιρείας Γραφικών Τεχνών Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, που απόκειται στο Ιστορικό Αρχείο της ΕΤΕ.
Πηνελόπη Θωμαΐδη
Aνοιχτά
Εγκατάσταση με αφίσες στην πρόσοψη του Ιστορικού Αρχείου της ΕΤΕ και βίντεο της παρέμβασης στον αστικό χώρο.
Ξεκινώντας από το αρχείο της Διεύθυνσης Διαχείρισης Κτημάτων εξ Ανταλλαγής του Ιστορικού Αρχείου της ΕΤΕ (αφορά πρόσφυγες που ήρθαν στην Ελλάδα με την ανταλλαγή των πληθυσμών του 1922), το πρότζεκτ «Aνοιχτά», που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με ομάδα προσφύγων από το ΚΕΘΕΑ Mosaic, περιλαμβάνει εικόνες που σχολιάζουν το μεταναστευτικό πρόβλημα των ημερών μας αλλά και τις ποιότητες μιας κοινωνίας χωρίς φυλετικές διακρίσεις.
Μέσω του τίτλου του έργου επιχειρείται η αναφορά στην προσβασιμότητα των φυσικών αλλά και των αόρατων συνόρων του πολιτισμού.
ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΒΙΝΤΕΟ
(ισόγειο, αίθουσα 2)
Τρία βίντεο από ομάδες αρχειονόμων του ΙΑ/ΕΤΕ:
«Το ταξίδι της πληροφορίας στο αρχείο»
«Το ταξίδι της πληροφορίας στην τεχνολογία»
«Το κτήριο του Ιστορικού Αρχείου της ΕΤΕ ως πληροφορία»
• «Ανοιχτά», της Πηνελόπης Θωμαΐδη
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΧΑΡΤΙΟΥ ΚΑΙ ΜΑΡΜΑΡΟΓΡΑΦΙΑΣ
Από το Εργαστήρι Συντήρησης του ΙΑ/ΕΤΕ (αίθριο).
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΧΟΡΟΣ (αίθριο)
«Χοροί από τα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη». Χορευτική παράσταση από τις ομάδες χορού Πρωινής, Βραδινής Κοινότητας και Πολιτιστικού Στεκιού του ΚΕΘΕΑ Διάβαση.
«Τραγούδια και χοροί της Μικράς Ασίας». Χορευτική παράσταση από την ομάδα χορού Πολιτιστικού Στεκιού με ζωντανή μουσική από την ομάδα μουσικής του Πολιτιστικού Στεκιού του ΚΕΘΕΑ Διάβαση .
Τo Ιστορικό Αρχείο της ΕΤΕ (ΙΑ/ΕΤΕ) δημιουργήθηκε για τη διάσωση και προβολή του ιστορικής σημασίας αρχειακού υλικού της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος. Διαθέτει ένα πλήρες ιστορικό αρχείο τα χρονικά όρια του οποίου σχεδόν ταυτίζονται με την ύπαρξη του νεοελληνικού κράτους. Σήμερα τα αρχεία που είναι προσβάσιμα στο κοινό καλύπτουν την περίοδο από το 1841 μέχρι το 1966.
Η ανεξάρτητη Υποδιεύθυνση του ΙΑ/ΕΤΕ στεγάζεται στο Μέγαρο Διομήδη επί της οδού 3ης Σεπτεμβρίου 146 στην Αθήνα, πρωτοπορεί στην εφαρμογή νέων τεχνολογιών για τη διαχείριση του αρχειακού του υλικού, δραστηριοποιείται σε ιστορικές, ερευνητικές και εκδοτικές εργασίες, οργανώνει εκθέσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, εκπαιδεύει φοιτητές ΑΕΙ και ΤΕΙ στο πλαίσιο της πρακτικής τους άσκησης.
Ώρες λειτουργίας αίθουσας ερευνητών 9.00-14.00
Ώρες επίσκεψης των εκθέσεων
Δευτέρα-Τρίτη     10.00-13.00
Τετάρτη-Πέμπτη  17.00-20.00
Είσοδος ελεύθερη
Το ΚΕΘΕΑ Διάβαση είναι θεραπευτικό πρόγραμμα για ενήλικες χρήστες ναρκωτικών ουσιών που λειτουργεί από τον Οκτώβριο του 1990 στην πλατεία Αμερικής. Ανήκει στο πανελλαδικό δίκτυο υπηρεσιών του Κέντρου Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕΘΕΑ). Είναι πρόγραμμα εξωτερικής ημερήσιας παρακολούθησης και παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες απεξάρτησης. Οι υπηρεσίες του παρέχονται δωρεάν, δεν χορηγούνται φαρμακευτικές ή υποκατάστατες ουσίες και δεν υπάρχουν λίστες αναμονής. Απευθύνεται σε ενήλικες χρήστες ναρκωτικών ουσιών άνω των 21 ετών, εργαζόμενους, φοιτητές, περιστασιακούς και τις οικογένειές τους.
Οι υπηρεσίες που παρέχονται είναι οι εξής:
·       ενημέρωση, συμβουλευτική και κινητοποίηση χρηστών,
·       ψυχική απεξάρτηση,
·       ομαδική και ατομική συμβουλευτική,
·       εκπαιδευτική συμβουλευτική και κατάρτιση,
·       επαγγελματικός προσανατολισμός,
·       συμβουλευτική επαγγελματικής σταδιοδρομίας,
·       δημιουργική απασχόληση και αθλητικές δραστηριότητες,
·       ενημέρωση και συμβουλευτική οικογένειας.
Οι χρήστες ουσιών μπορούν να απευθυνθούν για οποιαδήποτε πληροφορία στο τηλέφωνο του Συμβουλευτικού Σταθμού: 210 8626761 (Φυλής 217, Αθήνα).
Οι γονείς και οι συγγενείς των εξαρτημένων μπορούν να απευθυνθούν για οποιαδήποτε πληροφορία στο τηλέφωνο του Κέντρου Οικογενειακής Υποστήριξης: 210 8612604 (3η Σεπτεμβρίου 176, Αθήνα).
Το ΚΕΘΕΑ εν Δράσει είναι θεραπευτικό πρόγραμμα που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του σωφρονιστικού συστήματος. Με έδρα την Αθήνα παρέχει υπηρεσίες συμβουλευτικής, θεραπείας και κοινωνικής επανένταξης σε κρατούμενους και αποφυλακισμένους χρήστες εξαρτησιογόνων ουσιών. Στο Ψυχιατρικό Kατάστημα, στις Δικαστικές και στις Γυναικείες Φυλακές Κορυδαλλού, το KEΘEA Eν Δράσει διοργανώνει προγράμματα συμβουλευτικής υποστήριξης κρατουμένων. Στις Γυναικείες Φυλακές Κορυδαλλού και Θήβας καθώς και στις Δικαστικές Φυλακές Κορυδαλλού λειτουργούν ολοκληρωμένες θεραπευτικές κοινότητες.
Τηλέφωνα επικοινωνίας: 210 3847700, 210 3300058

Παρασκευή, 18 Μαΐου 2012

Έκθεση για την υγεία του πλανήτη μας

Αν το 2008 χρειαζόμασταν 1,5 πλανήτες για να υποστηρίξουμε τις δραστηριότητές μας, τώρα το 2012 χρειαζόμαστε 2 πλανήτες. Αυτό υποστηρίζει "ο ζωντανός πλανήτης 2012" η κυριότερη έκθεση για την υγεία του πλανήτη μας. Η έκθεση συντάσσεται κάθε δύο χρόνια από την περιβαλλοντική οργάνωση WWF σε συνεργασία με τη Ζωολογική Εταιρία του Λονδίνου και το Παγκόσμιο Δίκτυο Aποτυπώματος (Global Footprint Network). Η Ελλάδα βρίσκεται στην 22η θέση ανάμεσα σε 149 κράτη και φαίνεται να 'ζει' εις βάρος του φυσικού πλούτου με αυξανόμενο-σχεδόν καταστροφικό ρυθμό! (αναφέρεται ότι αν όλοι οι πολίτες κατανάλωναν όπως οι Έλληνες τότε θα χρειαζόμασταν 3 πλανήτες για να μας συντηρήσουν).
Αν θέλετε να διαβάσετε ολόκληρη την έκθεση μπορείτε να την βρείτε εδώ.



Πέμπτη, 17 Μαΐου 2012

Μια τηλεφωνική γραμμή για εφήβους

                             116-111

Ένας αριθμός, μια γραμμή, ένας κοινός στόχος: το παιδί και ο έφηβος. Η ευρωπαϊκή «Γραμμή στήριξης παιδιών και εφήβων 116 111» απευθύνεται αποκλειστικά σε παιδιά και εφήβους έως 18 ετών Μπορούν να τηλεφωνήσουν δωρεάν από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο. Λειτουργεί Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 14.00 το μεσημέρι έως τις 20.30 το βράδυ και Σάββατο από τις 9.30 το πρωί ως τις 14.00 το μεσημέρι.. Οι κλήσεις είναι ανώνυμες και εμπιστευτικές.
Μια τηλεφωνική γραμμή , μια συμβουλευτική γραμμή στην οποία τα παιδιά και οι έφηβοι μπορούν να τηλεφωνήσουν και να μιλήσουν για οποιοδήποτε πρόβλημα τους απασχολεί και τους απασχολούν πολλά. Και αν θέλετε πληροφορίες για το παιδί γενικά, ο ιστότοπος Child Helpline International έχει πολλά να δώσει.   

Παραμύθια για μικρούς και μεγάλους από το ΚΕΘΕΑ ΔΙΑΒΑΣΗ

Παραμύθια για μικρούς και μεγάλους


             Π α ρ α μ ύ θ ι α   γ ι α   μ ι κ ρ ο ύ ς και μ ε γ ά λ ο υ ς

Δώδεκα βραδιές αφήγησης, δώδεκα αφηγητές, δώδεκα Παρασκευές από τις 4 Μαΐου έως τις 13 Ιουλίου 2012  στις 8:30 το βράδυ στο Πολιτιστικό Στέκι του Προγράμματος Απεξάρτησης

(Σταυροπούλου 29, Πλατεία Αμερικής, T. 210 86 40 943, E. politistiko@kethea-diavasi.gr)

Παρασκευή 4/5
ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΙΙ: Επιστροφή, Μνηστηροφονία, Αναγνωρισμός”
Αφήγηση  της ιστορίας της επιστροφής του Οδυσσέα στην Ιθάκη.
Αφήγηση: Μάνια Μαράτου

Παρασκευή 11/5
"Κι αυτό θα περάσει: Λαϊκά παραμύθια της υπομονής, της απαντοχής και της ελπίδας..."
Αφήγηση: Δημήτρης Προύσαλης

Παρασκευή  18/5
“Ιστορίες ζωής και παραμύθια μέσα σε οικονομικό πόλεμο”
Αφήγηση: Στέλιος Πελασγός.

Παρασκευή 25/5
“Παραμύθια ανατροπής και παρηγοριάς για δύσκολους καιρούς”
Αφήγηση: Λίλη Λαμπρέλλη και οι συμμετέχοντες στα εργαστήρια αφήγησης παραμυθιών της "Διάβασης"
Μουσική: Γιάννης Ψαριώτης

Παρασκευή 1/6
“Μια τρίχα κόκκινη σαν αίμα”  Σέρβικα παραμύθια
Αφήγηση: Αγνή Στρουμπούλη

Παρασκευή 8/6
Μοραπάδες λέγω!
Θρύλοι, ιστορήματα και παλιά παραμύθια από τον τόπο που γεννήθηκα, φόρος τιμής στους συγγενείς μου παραμυθάδες (και με τη σωστή ντοπιολαλιά!)
Αφήγηση: Σάσα Βούλγαρη

Παρασκευή 15/6
“Ιστορίες για παράξενα ζευγάρια
Ένας μονόφθαλμος δράκος και μια ωραία κοιμωμένη, ένας ελέφαντας και μια πεταλούδα, ένα παιδί κι ένα δέντρο, μια πέτρα κι ένα χέρι, ένα μήλο κι ένα πορτοκάλι, μια γυναίκα κι ένα πουπουλένιο μαξιλάρι, ένας παππούς και το εγγόνι του, ένας άνθρωπος και το χρυσό μυαλό του...
Ζευγάρια ερωτικά, φιλικά, συγγενικά, κάθε είδους ζευγάρια, ανόμοια μεταξύ τους, αλλά με κοινό στοιχείο το παράξενο, το μαγικό, το απρόβλεπτο.
Οι ιστορίες αυτές βρίσκονται γραμμένες σε βιβλία. Θέλησα να τις μοιραστώ όπως τα παλιά παραμύθια. Με το στόμα και με την καρδιά. Γιατί έτσι γράφτηκαν.
Αφήγηση: Εύη Γεροκώστα

Παρασκευή 22/6
Ιστορίες από όλο τον ντουνιά”
Αφήγηση: Η Συντροφιά των Αφηγητών, Βέρα Αισώπου, Γιώργος Μακρυγιάννης και η Σύνη Αστρά

Παρασκευή 29/6
"Ο Μοσκάμπαρης" Παραμύθια μαγικά και μαγεμένα
Αφήγηση: Χριστίνα Φραγκεσκάκη
Φλάουτα με ράμφος, βιόλα ντα γκάμπα: Μέχτιλτ Στάρκ

Παρασκευή 6/7
"Του χρόνου ψίθυροι, του κόσμου παραμύθια"
Αφήγηση: Ταξιδευτές των παραμυθιών

"Όσα μύθια τόση η αλήθεια!"
Αφήγηση: Οι υφάντρες των ιστοριών

Παρασκευή 13/7
"Δρόμο παίρνει δρόμο αφήνει...το ταξίδι έχει ήδη ξεκινήσει..."
Αφήγηση: Ταξιάρχης Μπεληγιάννης

Παρασκευή 20/7
Ο Βασιλιάς στο δρόμο
Τι γίνεται όταν ένας βασιλιάς αποφασίσει να βγει στο δρόμο και να αφήσει τα παλάτια του;
Τι θα δει και τι θα ακούσει; Παραμύθι θα το πει και σε όλους θα ακουστεί!
Αφήγηση: Μαρία Παπανικολάου

Εκδηλώσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων

Στις 18 Μαίου εορτάζεται σε όλο τον κόσμο η Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων και το Κέντρο ΓΑΙΑ είναι το τιμώμενο μουσείο για το 2012.


Κάθε χρόνο η Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων έχει ένα θέμα, για τη φετινή χρονιά το θέμα είναι: "το Μουσείο σε έναν κόσμο που αλλάζει: νέες προκλήσεις, νέες εμπνεύσεις". Στο ΚΕΝΤΡΟ ΓΑΙΑ μπορείτε να δείτε όλες τις εκδηλώσεις που έχουν προγραμματισθεί.
Όσο δε αφορά όλες τις εκδηλώσεις που έχουν προγραμματισθεί στην Ελλάδα μπορείτε να τις δείτε στο Ελληνικό Τμήμα.