Τετάρτη, 30 Ιανουαρίου 2013

Ένα ντοκιμαντέρ: "το σύστημα-σώζοντας ζωές"

Από δελτίο τύπου του ΕΞΑΝΤΑ:

"EL SISTEMA - ΣΩΖΟΝΤΑΣ ΖΩΕΣ "

Το νέο ντοκιμαντέρ του Εξάντα από το Γιώργο Αυγερόπουλο

Ένα απόγευμα του 1975 σ’ ένα γκαράζ του Καράκας της Βενεζουέλας, ο 36χρονος τότε καθηγητής μουσικής και οικονομολόγος Jose Antonio Abreu ξεκίνησε μια σταυροφορία που φαινόταν απολύτως ουτοπική. Να σώσει όσα περισσότερα παιδιά μπορεί από τη φτώχεια, τους δρόμους και την εγκληματικότητα, μαθαίνοντάς τους, δωρεάν, κλασσική μουσική και κάνοντάς τα μέλη μιας κλασσικής συμφωνικής ορχήστρας.
"Τίποτα σαν την πρώτη πρόβα", αναπολεί ο μαέστρος Abreu, 74 ετών σήμερα. "Είναι η στιγμή που θυμάμαι με μεγαλύτερο πάθος. Τα υπόλοιπα ήταν μια μεγάλη καθημερινή συγκίνηση".
Σε εκείνη την πρώτη πρόβα ήρθαν μόλις 11 παιδιά. Όμως ο σπόρος είχε πέσει ήδη στο χώμα, γεννώντας αυτό που θα έμενε παγκοσμίως γνωστό ως EL SISTEMA (Το Σύστημα). Ένα όργανο Παιδείας, αλλά και ταυτόχρονα ένα όπλο κατά της φτώχειας. Ένα εργαλείο κοινωνικής αλλαγής. Μια απόπειρα να αλλάξει ο κόσμος μέσω της μουσικής!

Το ντοκιμαντέρ προβάλλεται σήμερα Τετάρτη 30 Ιανουαρίου στις 23:00 στη ΝΕΤ.
Στο vimeo.com μπορείτε να δείτε το trailer.

Κυριακή, 27 Ιανουαρίου 2013

27 Ιανουαρίου, Διεθνής Ημέρα Μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος

Σήμερα είναι 27 Ιανουαρίου 2013.

Η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών αποφάσισε ομόφωνα, την 1η Νοεμβρίου 2005 να καθιερώσει την 27η Ιανουαρίου ως «Διεθνή Μέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος».
Η 27η Ιανουαρίου του 1945 ήταν η μέρα κατά την οποία απελευθερώθηκε το στρατόπεδο συγκέντρωσης και εξόντωσης Άουσβιτς-Μπίρκεναου.
Στην Εγκυκλοπαίδεια του Ολοκαυτώματος μπορείτε να βρείτε και να διαβάσετε πολλές πληροφορίες. Μπορείτε όμως να διαβάσετε και το σχετικό project ή σε ένα Κέντρο Μελετών του Ολοκαυτώματος.

Σήμερα ο κινηματογράφος ΔΑΝΑΟΣ παρουσιάζει μια συγκλονιστική ταινία με τίτλο "A film unfinished". Πρόκειται για την ταιναία που γύρισε η Yael Hersonski το 2010 χρησιμοποιώντας το υλικό που βρέθηκε μετά τον πόλεμο στην Ανατολική Γερμανία.

Πέμπτη, 24 Ιανουαρίου 2013

Οι Past Perfect Genes το Σάββατο 26-1-13 στη Γλυφάδα


Προβολές των ταινιών του Θόδοωρου Αγγελόπουλου, ένα χρόνο μετά

Κλείνοντας ένας χρόνος από τον ξαφνικό θάνατο του σκηνοθέτη Θόδωρου Αγγελόπουλου προγραμματίζονται προβολές όλων των ταινών του από τις 24 έως και τις 30 Ιανουαρίου 2013 στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τη Λάρισσα.
Το πρόγραμμα των προβολών μπορείτε να το δείτε εδώ.
Περισσότερες πληροφορίες και στον επίσημο ιστότοπο του Θόδωρου Αγγελόπουλου.

Οι ταινίες είναι:

Η Εκπομπή (μικρού μήκους)
Αναπαράσταση
Μέρες του ‘ 36
Ο Θίασος
Οι Κυνηγοί
Ο Μεγαλέξανδρος
Αθήνα, επιστροφή στην Ακρόπολη (μικρού μήκους)
Ταξίδι στα Κύθηρα
Ο Μελισσοκόμος
Τοπίο στην Ομίχλη
Το Μετέωρο βήμα του πελαργού
Το Βλέμμα του Οδυσσέα
Μια Αιωνιότητα και μια μέρα
Το Λιβάδι που δακρύζει
Η Σκόνη του Χρόνου

Μια ταινία: "φράουλες και αίμα"

Σας παρουσιάζω μια ταινία που έψαχνα καιρό και ευχαριστώ τον φίλο που με ενημέρωσε. Η ταινία λέγεται "Φράουλες και αίμα" ή αλλιώς "The Strawberry Statement".

http://www.youtube.com/watch?v=sVfY8MPjtEw

Καλή σας διασκέδαση και ίσως μια επιστροφή στα παλιά μας χρόνια, στο παρελθόν.

Ομιλία του Τραχανά με θέμα: "ο ρόλος της αρχής αβεβαιότητας στο Σύμπαν"

Μια ενδιαφέρουσα ομιλία θα λάβει χώρα αυτό το Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013 το μεσημέρι στο σπίτι του Άγγελου και της Λητούς Κατακουζηνού.

Θα μιλήσει ο Στέφανος Τραχανάς με θέμα:
" το φάντασμα της όπερας: ο ρόλος της αρχής της αβεβαιότητας στο σύμπαν".

 

Σάββατο, 19 Ιανουαρίου 2013

Ένα ποίημα, "εκεί που σε βρίσκει η ποίηση" του Τίτου Πατρίκιου

Και ένα ποίημα που μου έστειλε φίλη και 'έχει πολύ νόημα για τις μέρες μας'.

Τίτος Πατρίκιος και "εκεί που σε βρίσκει η ποίηση".


...Εκεί που ξανασκέφτεσαι αν γίνεται οι άνθρωποι να σμίξουν
όχι μόνο την ώρα μιας επικείμενης καταστροφής
αλλά και μέσα στη βολή των ήσυχων ημερών τους
αν γίνεται να συναντηθούν οι φίλοι που έχουνε ξεκόψει
όχι μόνο στην έξαρση των λυτρωτικών τους οραμάτων
αλλά και μέσα στην τριβή ατομικών επιδιώξεων
αν γίνεται οι άλλοι να χωρέσουν στον προσωπικό σου χρόνο
μαζί τους να μονοιάσεις μες στον απόρρητό σου χώρο
αν γίνεται μονάχος σου να βρεις έναν καινούργιο φίλο
ανάμεσα σ’ επιθετικούς γνωστούς και προσηνείς αγνώστους
αν γίνεται να συμπορευτείς με τους παντοτινούς χορτάτους
που τώρα κόπτονται για εκείνους που πεινούν
εκεί που αναλογίζεσαι αν μπορείς ακόμα ν’ απευθύνεσαι
σε όσους απορρίπτουν πριν καν ακούσουνε τα λόγια σου
να μην σιωπάς μπροστά σ’ αυτούς που δεν θέλουνε να ξέρουν
πως όλοι μαζί βαδίζουμε προς τον θάνατο
εκεί που προσπαθείς να μεταπείσεις όσους αρνιούνται
πως η ζωή είναι από μόνη της ένα θαύμα...
Εκεί απάνω σε βρίσκει η ποίηση. 
Τίτος Πατρίκιος, Σε βρίσκει η ποίηση (απόσπασμα), εκδόσεις Κίχλη, 2012.
 
Και μια κριτική από τον Γιώργο Θεοχάρη στις 24-12-2012, μια αναφορά στο perizitito και τέλος μια συνέντευξή του στην Στ. Παπασπύρου στην Ελευθεροτυπία στις 19-1-2013.  

Κάποια αποφθέγματά του, ένα βιογραφικό του, μια παρουσίασή του στο αρχείο της ΕΡΤ  και στο Μονόγραμμα.
Και ένα βίντεο με τον ίδιο τον ποιητή να διαβάζει το ποίημά του σε μια συνάντηση του περιοδικού Μανδραγόρας στις 13-11-2012.
 

Μάζεμα ελιάς και προσφορά από την ΑΚΤΕΙΝ

Η ΑΚΤΕΙΝ πραγματοποιεί την πρώτη της δράση.

Μάζεμα ελιάς από εθελοντές, μαθητές, γονείς και φίλους στην Αττική και ύστερα προσφορά του λαδιού σε δοχεία σε όσους και όσες το χρειάζονται. Κυριακή 20 Οκτωβρίου στις 8:30πμ στη διασταύρωση Βάρης-Κορωπίου.

Πληροφορίες: 6944525784 κ. Δ. Γιαννάκης 6944462398 κ. Κ. Βεκρής

Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου 2013

Για τον όγκο και την πυκνότητα

Ένα βιντεάκι για τον όγκο και την πυκνότητα από το EUREKA.

Βιντεάκια για τα άτομα και τα ηλεκτρόνια

Βιντεάκια για τον ηλεκτρισμό από το EUREKA. για τα άτομα

για τα ηλεκτρόνια

Βιντεάκια για την μάζα, την ταχύτητα και την επιτάχυνση

Μιλώντας για τους νόμους της Νεύτωνα στο EUREKA μπορείτε να βρείτε τα παρακάτω βιντεάκια:

για την μάζα
 
για την επιτάχυνση και πάλι για την επιτάχυνση Καλή σας διασκέδαση!

Δευτέρα, 14 Ιανουαρίου 2013

Για το e-learning, μια πρωτοπόρα πρωτοβουλία και μια ημερίδα

Μιλώντας για elearning θα ήθελα να σας ενημερώσω για τον Σαλμάν Χαν. Ενός νέου από το Μπαγκλαντές και την Ινδία που γεννήθηκε στην Αμερική και προσπαθώντας να βοηθήσει έναν συγγενή του έφτιαξε πολλά μαθήματα μέσω youtube και τώρα έτυχε αναγνώρισης. Η λογική του είναι να 'ανεβάζει' το υλικό στο διαδίκτυο για τον κάθε μαθητή του. Το σχετικό άρθρο είναι του Χ. Βάρβογλη (καθηγητή φυσικής στο ΑΠΘ) στο ΒΗΜΑscience στις 14-1-2013. Πληροφορίες στο BHMAscience.
Αν όμως θέλετε να δείτε την ακαδημία του Χαν, μπορείτε να επισκεφτείτε και να 'παίξετε' με τις εφαρμογές του στο khanacademy. Έχει πολλές εφαρμογές στα θετικά μαθήματα. Καλή σας διασκέδαση και καλή σας μάθηση.



Μια δεύτερη σχετική είδηση έρχεται από τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.

e-learning: προοπτικές και προβλήματα μιας νέας διδακτικής σχέσης

Αυτός είναι ο τίτλος μιας ημερίδας που θα πραγματοποιηθεί αύριο στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στις 19:00. Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, το διαδίκτυο, οι τεχνολογίες των πολυμέσων αρχίζουν να αποτελούν και εργαλεία μάθησης. Αυτές και άλλες πλευρές θα αναλυθούν αύριο γνωρίζοντάς μας τον αγγλοσαξωνικό κόσμο όπου το τοπίο έχει γίνει ήδη ηλεκτρονικό.
Πληροφορίες στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.

Κυριακή, 13 Ιανουαρίου 2013

Μια φωτογραφία της Ιρλανδίας, Μεγ. Βρετανίας και Γαλλίας

Μια φωτογραφία της Ιρλανδίας, της Μεγ. Βρετανίας και των βόρειων ακτών της Γαλλίας μάς στέλνει ο δορυφόρος Envisat του Ευρωπαϊκού Οργανισμού του Διαστήματος (ESA).
 
 
Και για όποιον ή όποια ενδιαφέρεται να δει το βίντεο, ας πατήσει βίντεο.

"αξιοποίηση της ομάδας σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον" από το Ανοιχτό Σχολείο

Μια υπενθύμιση για ένα εργαστήριο ενίσχυσης του εκπαιδευτικού ρόλου από το Ανοιχτό Σχολείο

Σάββατο, 12 Ιανουαρίου 2013

Εργαστήρια για παιδιά από το Ανοιχτό Σχολείο

Μια σειρά διαλέξεων για τη Φυσική στο 2ο Πειραματικό Λύκειο Αθηνών

Μια πολύ ενδιαφέρουσα σειρά διαλέξεων σχετικές με τη Φυσική.


Ο Όμιλος «Μαθηματικών και Λογοτεχνίας» LOGICOMIX στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του για την αναζήτηση των θεμελίων των Μαθηματικών οργανώνει σειρά διαλέξεων φυσικής με υπεύθυνο των Αλέξανδρο Κατέρη, Φυσικός MSc, PhD Ιατρική Φυσική

AΙΘΟΥΣΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ (46), ΩΡΑ 14.15

Διάλεξη 1η  11-1-2013
Σωτήρχου Εμμανουέλα - Κόντη Γεωργία
Αντικείμενο: Μεσοπόλεμος Βραβεία Νόμπελ Φυσικής
Ενότητα: "Αλληλεπίδραση ύλης με ακτινοβολία"
1918 Πλανκ
1921 Άλμπερτ Αϊνστάιν
1925 Τζέημς Φρανκ - Γκούσταβ Χερτζ
1926 Ζαν Περέν
1927 Άρθουρ Κόμπτον - Τσαρλς Τόμσον Ρις Γουίλσον
1937 Κλίντον Ντέιβισον-Τζορτζ Τόμσον

Διάλεξη 2η  18-1-2013
Σωτήρχου Εμμανουέλα-Κόντη Γεωργία (Συνέχεια)
Αντικείμενο: Μεσοπόλεμος Βραβεία Νόμπελ Φυσικής
Ενότητα: "Αλληλεπίδραση ύλης με ακτινοβολία"
1918 Πλάνκ
1921 Άλμπερτ Αϊνστάιν
1925 Τζέημς Φράνκ-Γκούσταβ Χέρτζ
1926 Ζαν Περέν
1927 Άρθουρ Κόμπτον-Τσάρλς Τόμσον Ρις Γουίλσον
1937 Κλίντον Ντέιβισον - Τζορτζ Τόμσον
       
Διάλεξη  25-1-2013
Στέφανoς Τραχανάς
Δντής  Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης
Πόσο "παγκόσμια" είναι η γήινη ζωή; Δέκα ερωτήσεις και... καμία απάντηση


Διάλεξη 3η   1-2-2013
Χαραλαμποπούλου Ελένη - Bαρβαρίγγος Γιάννης
Αντικείμενο: Μεσοπόλεμος Βραβεία Νόμπελ Φυσικής
Ενότητα: "Αστροφυσική και όχι μόνο..."
1930-Τσαντρασεχάρα Βενκάτα Ραμάν
1928-Όουεν Ουίλιαμ Ρίτσαρντσον
1936-Βίκτορ Φραντς Ες

Διάλεξη 4η  8-2-2013
Σοφρώνης Βασίλης - Σκούρτης Πολύκαρπος
Αντικείμενο: Μεσοπόλεμος Βραβεία Νόμπελ Φυσικής
Ενότητα: "Άτομα, Ακτινοβολία που προέρχεται από αυτά"
1922 Νιλς Μπορ
1919 Γιοχάνες Σταρκ
1939 Έρνεστ Λόρενς
1938 Ενρίκο Φέρμι

Διάλεξη 5η  15-2-2013
Αγγελική Χατζή - Τσάκωνας Τριαντάφυλλος
Αντικείμενο: Μεσοπόλεμος Βραβεία Νόμπελ Φυσικής
Ενότητα: "Κβαντική Μηχανική"
1929 Ντε Μπρέιγ
1932 Βέρνερ Χάιζενμπεργκ
1933 Έρβιν Σρέντιγκερ - Πωλ Ντιράκ

Διάλεξη 6η  22-2-2013
Ανδρόνικος Λυκούδης - Διονύσης Σπηλιόπουλος
Αντικείμενο: Μεσοπόλεμος Βραβεία Νόμπελ Φυσικής
Ενότητα: "Διάσημα Πειράματα"
1920 Σαρλ Γκιγιόμ
1923 Ρόμπερτ Μίλλικαν
1924 Καρλ Σίγκπαν
1935 Τζέιμς Τσάντγουικ
1936 Καρλ Ντέιβιντ Άντερσον


2o ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Π. Κυριακού 12 (είσοδος από Τ. Φιλήμονος 34)
11521 Αθήνα (σταθμός μετρό Αμπελόκηποι)

Μια έκθεση: "ένα σπίτι για τη γενιά του '30"

Μια ενδιαφέρουσα έκθεση παρατείνεται και σας παραθέτω ένα δελτίο τύπου:

                                      «Ένα σπίτι για τη γενιά του ’30»

Οικία Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού

Ανοικτά κάθε Σάββατο από 12 Ιανουαρίου έως 9 Φεβρουαρίου 2013
Η εικαστική έκθεση ¨Ένα σπίτι για τη γενιά του ’30” παρατείνεται λόγω μεγάλης προσέλευσης του κοινού.
Θα είναι ανοικτή κάθε Σάββατο από 12 Ιανουαρίου έως και 9 Φεβρουαρίου, 12:00-16:00
Ξεναγήσεις: κάθε Σάββατο και ώρα 13.00 θα πραγματοποιείται ξενάγηση  από την επιμελήτρια της έκθεσης καθώς και τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες.


Το Ίδρυμα Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού και η Μικρή Άρκτος παρουσιάζουν την ομαδική εικαστική έκθεση με τίτλο «Ένα σπίτι για τη Γενιά του ’30», σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης  Ίριδας Κρητικού.
Πρόκειται για μια έκθεση που σκοπό έχει τόσο τη γνωριμία με τη πολύτιμη συλλογή έργων τέχνης και αρχειακού υλικού του Άγγελου και της Λητώς Κατακουζηνού που αποτελείται κατά κύριο λόγο από έργα σημαντικών εκπροσώπων της Γενιάς του ’30, στενών φίλων των Κατακουζηνών αλλά και αναμνηστικά αντικείμενα που δωρήθηκαν από τους ίδιους τους δημιουργούς τους όσο και τη δεύτερη ανάγνωση της σημασίας τους μέσα από τα έργα σύγχρονων Ελλήνων διακεκριμένων αλλά και νεότερων καλλιτεχνών που επιλέχθηκαν ειδικά για την έκθεση και θα εκτεθούν σε συνομιλία με τα έργα της μόνιμης συλλογής, προτείνοντας ως συνδετικό ιστό την εκλεκτική τους συγγένεια με εκείνα.


Ίδρυμα  Ά. & Λ. Κατακουζηνού, Λ. Αμαλίας 4, Σύνταγμα (5ος όροφος)
Τηλ.: 210 3222 144, 210 7610616-617 & 620.

Και ένα βίντεο για την περιήγηση στην οικία.


Παρασκευή, 11 Ιανουαρίου 2013

Οι Past Perfect Genes στο Antarthall!

Από δελτίο τύπου:

Οι Past Perfect Genes εμφανίζονται για πρώτη φορά στο ANTart το Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013 ανοίγοντας τη συναυλία για τους ANTart Band. Έχοντας 2 ώρες στη διάθεσή τους (21:30-23:30), θα ανατρέξουν στις σημαντικότερες στιγμές της κλασικής ροκ μουσικής και θα τις παρουσιάσουν με blues, rocknroll, soul, funk και punk πινελιές από τα αγαπημένα 60’s και 70’s. Οι Rolling Stones θα συναντηθούν με τον Chuck Berry, o Rory Gallagher με τους Clash, οι Cream με τους Roxy Music, οι Doors με την Amy Winehouse. O Φώτης Βαλλίνας (ντραμς), ο Θάνος Πετρόπουλος (μπάσο), ο Σπύρος Βλασσόπουλος (πλήκτρα), ο Πάνος Παπαστεργίου (lead κιθάρα, φωνή), η Μαίρη Πέτροβιτς (φωνή), η Μαρία Αφεντουλίδη (σαξόφωνο) και ο Χάρης Καζλαρής (ρυθμική κιθάρα, φυσαρμόνικα και, βεβαίως, φωνή), όλοι μαζί προτίθενται να σας ξεσηκώσουν με το κέφι και τη γνήσια ερασιτεχνική τους ματιά πάνω σε τραγούδια που συνεχίζουν να έχουν νόημα και παρουσία στη ζωή μας.
Είσοδος: 10€ (μαζί με την μπύρα σας).

(όσοι έρθετε μπορείτε να φέρετε και να προσφέρετε ένα πακέτο ρύζι ή ζυμαρικά για την Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση ΑΚΤΕΙΝ)

Ένα νέο τραγούδι για την νέα χρονιά

Για τη νέα χρονιά σάς αφιερώνω το παρακάτω τραγούδι "Walking with a ghost". Μπορείτε να το βρείτε στο http://www.youtube.com/watch?v=PQDK6x1i8jY.



Τρίτη, 8 Ιανουαρίου 2013

Ένα γράμμα ενός δασκάλου που βγαίνει στην σύνταξη

 
Ένα γράμμα που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο και αφορά έναν Ισπανό δάσκαλο. Έχει τίτλο:
"Σήμερα έκανα το τελευταίο μου μάθημα"

 
Μετά από περισσότερα από 35 χρόνια υπηρεσίας στη δημόσια εκπαίδευση, σήμερα έκανα το τελευταίο μου μάθημα. Συνταξιοδοτούμαι. Δεν είχα σκοπό να το κάνω, αλλά με αναγκάζουν οι καταστάσεις, ας το πούμε έτσι. Θα μπορούσα να πω ότι η αιτία είστε εσείς, αλλά θα ήταν αρκετά απλό και επιπλέον θα βρίσκατε αρκετούς λόγους για να δικαιολογηθείτε, καθώς δεν αντιλαμβάνεστε καθόλου όσα συμβαίνουν στο χώρο της εκπαίδευσης. Είστε εσείς που υποβάλλετε τη δημόσια εκπαίδευση σε μία σταδιακή υποβάθμιση και οδηγείτε τους εκπαιδευτικούς στο να υιοθετήσουν αμυντική στάση, κάτι που δεν θα είχε νόημα σε μία χώρα που πίστευε ότι στην εκπαίδευση βρίσκεται το μέλλον των πολιτών της και όχι οι μελλοντικοί καταναλωτές.
Έκανα το τελευταίο μου μάθημα και ήδη μου λείπουν οι μαθητές μου και οι συνάδελφοί μου. Ανάμεσα στις ευκαιρίες που μου δόθηκαν ξεκινώντας τον εργασιακό μου βίο διάλεξα αυτή που ήταν πιο κοντά στις επιθυμίες μου και τα όνειρα που είχα όντας νέος. Βρέθηκα σε έναν κόσμο όπου η συνεργασία μου προκαλούσε μεγαλύτερη ικανοποίηση από τον ανταγωνισμό. Ομολογώ ότι ποτέ δεν επιθύμησα να είμαι ανταγωνιστικός, αλλά κατάλληλος, δεν προσπάθησα να είμαι ο καλύτερος αλλά καλύτερος, για να επιτύχω αυτό που κατά βάθος όλοι αναζητούν περισσότερο από χρηματικές ανταμοιβές ή βραβεία και διακρίσεις, την ικανοποίηση να μπορούμε να κάνουμε αυτό που μας ικανοποιεί, μας αρέσει, μας κάνει να αισθανόμαστε χρήσιμοι και σημαντικοί. Δεν νιώθω ντροπή επειδή ήμουν δάσκαλος ή δημόσιος υπάλληλος, το αντίθετο, αισθάνομαι υπερήφανος. Αυτή η υπερηφάνεια, κα Figar, δεν οφείλεται στα προνόμια στα οποία αναφέρεται κάποιος συνεργάτης σας στην κυβέρνηση. Πριν ένα χρόνο, όταν προκαλέσατε τις μεγαλύτερες περικοπές που υπέστη η δημόσια εκπαίδευση της Μαδρίτης, ο κος Beteta δήλωσε ότι ήταν μία προσπάθεια να μπει ένα τέλος στα προνόμια, ότι δουλεύουμε λίγο, ότι οφείλουμε να αποδεχτούμε τις περικοπές για το συμφέρον των υπολοίπων, κλπ.
Δεν αντιλαμβάνεστε τίποτα.
Το μεγαλύτερο προνόμιο ενός δασκάλου είναι που επικοινωνεί με τους μαθητές του, τους μεταφέρει τον πολιτισμό του, τους δίνει το καλύτερο εαυτό του, υπηρετεί με εντιμότητα ένα από τα παλαιότερα επαγγέλματα του κόσμου. Η στιγμή που ένα ανθρωποειδές προσπάθησε να εκπαιδεύσει ένα άλλο, να του μεταδώσει πολιτισμό αποτελεί το σημείο καμπής για την εξέλιξή στο ανθρώπινο είδος. Εσείς δεν το βλέπετε έτσι. Δε γνωρίζετε και, πράγμα που είναι και το χειρότερο, δε μπορείτε να το αντιληφθείτε, αυτό που αισθάνεται ο δάσκαλος όταν κάποιοι μαθητές συνεχίζουν να σχολιάζουν το θέμα που συζήτησαν στην τάξη μετά τη λήξη του μαθήματος, επειδή τους έχει διεγείρει το ενδιαφέρον. Δεν αντιλαμβάνεστε την αίσθηση που προκαλεί σε ένα δάσκαλο η ερευνητική ματιά ενός μαθητή που σκέφτεται και προσπαθεί να καταλάβει αυτό που του έχει παρουσιαστεί, που ανακαλύπτει από μόνος του κάτι σχετικό με τον ίδιο ή με τον κόσμο που τον περιβάλλει.
Μιλάτε μόνο για τον πολιτισμό της προσπάθειας: θα ήταν πιο χρήσιμο να προσπαθούσατε περισσότερο για τον πολιτισμό! Σας απασχολεί μόνο να επιλέγετε μαθητές για την επίτευξη του πολύ παράξενου για μένα στόχου που λέγεται ‘αριστεία’. Η αριστεία σας μου θυμίζει άλλες εποχές, ελπίζω οριστικά περασμένες. Επιθυμείτε να επιλέγετε άριστους ανταγωνιστικούς ηγέτες που θα καταφέρουν να αποσπάσουν από τις θυσίες των άλλων πολιτών την απαραίτητη αποδοτικότητα ώστε η χώρα να γίνεται συνέχεια περισσότερο ανταγωνιστική σε αυτή την βάρβαρη οικονομία της αγοράς. Υποκρίνεστε ότι προετοιμάζετε τους πολίτες για την αγορά και όχι για τη ζωή. Δε σας ενδιαφέρει τίποτα περισσότερο από το να τους ταξινομήσετε με διαδικασίες επιλογής και να τους προσφέρετε στην αγορά για να αποδώσουν το μέγιστο κέρδος. Θα είναι πολύ λίγοι αυτοί που θα ξεχωρίσουν, ‘οι άριστοι’, κάποιοι περισσότεροι που θα χειρίζονται τα μέσα παραγωγής και θα αποτελέσουν μία μεσαία τάξη και η πλειοψηφία θα αποτελέσει το εργατικό χέρι που θα γίνεται περισσότερο ανταγωνιστικό όσο περισσότερο χειραγωγημένο είναι. Με τέτοιους στόχους οι οικονομικοί οργανισμοί, και όχι οι πολιτισμικοί, δημοσιεύουν στοιχεία, όπως αυτά της PISA και τα χρησιμοποιούν για να κατατάξουν τις χώρες με κριτήρια κάποιους εκπαιδευτικούς στόχους που έχουν διατυπώσει βάσει των συμφερόντων τους. Κι εσείς με τη σειρά σας χρησιμοποιείτε αυτά τα στοιχεία για να επιτεθείτε σε ένα σύστημα που εκτός των άλλων έχει μορφώσει την καλύτερη γενιά στην ιστορία της Ισπανίας, ικανή να στελεχώσει οποιοδήποτε τομέα, ακόμα και θέσεις σχετικές με την οικονομία: την εργασία και τη δημιουργικότητα. Πολλοί πτυχιούχοι είναι αναγκασμένοι να μεταναστεύσουν σε άλλες χώρες. Δεν σας ενδιαφέρουν πολίτες μορφωμένοι και με κριτική σκέψη, αλλά αποτελεσματικοί υπάλληλοι. Η παιδεία είναι δικαίωμα και όχι επένδυση. Αλλά αυτό εσείς δεν το καταλαβαίνετε.
 
Οι άνισες ευκαιρίες αρχίζουν από τον τόπο και την οικογένεια στην οποία κάποιος γεννιέται. Είναι πολύ δύσκολο οι έφηβοι που προέρχονται από χαμηλά κοινωνικά στρώματα να επιτύχουν υψηλούς στόχους, καθώς το σημείο αφετηρίας τους βρίσκεται πολύ μακριά από αυτούς. Γι αυτό είναι απαραίτητο να καταβάλουμε τη μεγαλύτερη προσπάθεια προς χάρη της ισορροπίας και όχι της επιλογής.
Υπάρχουν και άλλοι στοιχεία που δεν αξιολογούνται από τις ανταγωνιστικές διαδικασίες. Έχετε ασχοληθεί με τη δουλειά που γίνεται στα δημόσια σχολεία και που αφορά στην ενσωμάτωση μεγάλου ποσοστού των μεταναστών που φτάνουν στη χώρα μας; Γνωρίζετε ότι περισσότερο από το 90ο/ο του πληθυσμού του περιθωρίου βγαίνει από αυτό χάρη στην προσπάθεια πολλών δασκάλων που με επίμονη δουλειά, σχεδόν χωρίς καμιά υποστήριξη ή αναγνώριση, εξομαλύνουν την αντίθεση μεταξύ των δικαιωμάτων όσων είναι περισσότερο ενταγμένοι και όσων προσπαθούν να ενταχθούν; Γνωρίζετε πόσο δύσκολο είναι να κατορθώσεις να δώσεις ελπίδα σε νέους που προέρχονται από καταστάσεις που θα σας προκαλούσαν τρόμο αν τις γνωρίζατε; Γνωρίζετε την κατάσταση στην περιφέρεια των μεγάλων πόλεων όπου η μόνη ελπίδα για τους νέους για να ξεφύγουν από τη μιζέρια είναι το πολιτιστικό κέντρο της γειτονιάς τους;
Τα δημόσια σχολεία ήταν κέντρα πολιτισμού με δασκάλους που διέτρεχαν όλες τις περιοχές της παγκόσμιας γνώσης.
 
Αν υποθέσουμε ότι επιθυμείτε να μετατρέψετε το Πανεπιστήμιο σε χώρο παροχής εξειδικευμένης εκπαίδευσης για την απόκτηση δεξιοτήτων απαραίτητων για την αγορά και τα σχολεία της δευτεροβάθμιας σε οργανισμούς επιλογής προσωπικού, πού θα εκχωρήσετε το δικαίωμα της παροχής ουσιαστικής, σφαιρικής μόρφωσης για όλους τους πολίτες; Επαναλαμβάνω, η μόρφωση είναι δικαίωμα και όχι επένδυση. Έχει πει ένας ποιητής και δάσκαλος ότι ‘κάθε ανόητος μπερδεύει την αξία με την τιμή’.
Πράγματι οι δάσκαλοι είμαστε προνομιούχοι, νιώθουμε πιο ευτυχισμένοι με το να μοιραζόμαστε από το να ανταγωνιζόμαστε. Αλλά εσείς ποτέ δε θα καταλάβετε άλλο κίνητρο από τον ανταγωνισμό και την οικονομική αποτελεσματικότητα και ούτε που θα σκεφτείτε ότι υπάρχουν άνθρωποι που οι επιθυμίες τους και τα κίνητρά τους είναι διαφορετικά από τα δικά σας.
Δε θα αποφάσιζα να συνταξιοδοτηθώ αν τα πράγματα ήταν όπως πριν από κάποια χρόνια. Αισθανόμουν πια φόβο ότι θα χάσω το κέφι μου και ότι θα εξαντληθώ μέχρι να απαρνηθώ το επάγγελμα που με έκανε τόσο ευτυχισμένο. Δε φεύγω επειδή θέλω να αφήσω τους αγαπημένους μου μαθητές ή τους συναδέλφους μου με τους οποίους απολαμβάνουμε αμοιβαία εκτίμηση. Καταλαβαίνετε ότι κάποιος επιδιώκει πρωτίστως το συναίσθημα από το προνόμιο; Εσείς μας υποτιμάτε διαρκώς και είναι δύσκολο να αντέξουμε αυτό που θα φέρει η ‘ανταγωνιστικότητά’ σας.
 
Σήμερα είπα στους μαθητές μου ότι υπάρχει η πιθανότητα να τους πάρουν τα χρήματα ή τα καταναλωτικά αγαθά, αλλά ποτέ δε θα μπορέσουν να τους κλέψουν τη γνώση, την κουλτούρα τους, ούτε και να τους τις περικόψουν. Τους ενθάρρυνα να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους. Τους ευχήθηκα καλή επιτυχία για να επιτύχουν να εργαστούν ή να αναπτύξουν ένα επάγγελμα που τους ευχαριστεί και τους κάνει περισσότερο ευτυχείς. Να εργάζονται και να συνεργάζονται με ευγενή άμιλλα και όχι ανταγωνιστικά. Τότε θα απολαύσουν περισσότερα και θα αποζημιωθούν καλύτερα, όπως έχω διαπιστώσει επικοινωνώντας με δύο γενιές πολιτών, που ήταν μαθητές μου.
Σήμερα έκανα το τελευταίο μου μάθημα, αλλά φοβάμαι ότι εσείς δεν έχετε καταλάβει τίποτα.
Carlos Pulido Bordallo
Μαδρίτη, 28-11-2012
 
Και αν θέλετε να διαβάσετε το πλήρες άρθρο μπορείτε να επισκεφτείτε στην alphavita.

Για ένα πάρτυ της Εθελοντικής Εργασίας Αθήνας

Για ένα πάρτυ που έγινε από την Εθελοντική Εργασία Αθήνας για έναν ξενώνα.

Μια μικρή άγνωστη μαθήτρια, τώρα βιολόγος-γενετίστρια!

Έλλη Παπαεμμανουήλ
"Μικρή άγνωστη μαθήτρια"

Μια ελληνίδα, κόρη στρατιωτικού, που ήθελε από μικρή να γίνει βιολόγος, που γοητεύτηκε από το DNA και το μικροσκόπιο, που ακολουθούσε τον πατέρα της στις μετακινήσεις του, που δεν κατάφερε να περάσει στις πανελλήνιες, που πήγε έξω, που σπούδασε βιολογία και γενετική και που τώρα ανακάλυψε το γονίδιο που σχετίζεται με την λευχαιμία!

Την παρουσίασε η ΕΡΤ στην εκπομπή "Ες αύριον τα σπουδαία" την Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2013. Μπορείτε να την δείτε στο ERTwebtv.

 

Σάββατο, 5 Ιανουαρίου 2013

Βράβευση μαθητή για την κατασκευή τεχνητού γαντιού!

Από το Κέρδοςonline και την Μαρίνα Κουζινοπούλου στις 20-11-2012:

"...Σε ηλικία μόλις 17 ετών, ο μαθητής Χάρης Ιωάννου κατάφερε να κατασκευάσει ένα τεχνητό γάντι, που μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της ζωής των ατόμων με αναπηρία στα άνω άκρα...το γάντι μπορεί να προσδώσει δύναμη μέχρι 16 κιλών σε κάθε κλείδωση χεριού...Απαραίτητη προϋπόθεση, αυτό να είναι να προσιτό σε όσους έχουν ανάγκη. «Η πρωτότυπη συσκευή κόστισε σε εμένα περίπου 550 ευρώ. Θέλω στην αγορά να φτάσει με κόστος 480 ευρώ» εξηγεί. Αλλά έως την παραγωγή του γαντιού ο μαθητής της Γ' Λυκείου, που αν και δυσλεκτικός καταφέρνει να συγκεντρώνει υψηλές βαθμολογίες στο σχολείο, προετοιμάζεται για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Όνειρό του είναι να εισαχθεί στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων του Εθνικού Μετσόβειου Πανεπιστημίου. Και παρόλο που υπάρχουν ήδη προτάσεις από ξένα πανεπιστήμια, ο Χάρης θέλει να παραμείνει στην Ελλάδα. «Όσοι έχουν διακριθεί, επιλέγουν να αφήσουν την Ελλάδα. Εγώ θέλω να μείνω εδώ. Εξάλλου, θεωρώ ότι η Ελλάδα με βοήθησε να φτάσω εδώ που έφτασα» παρατηρεί..."

Ο Χάρης Ιωάννου βραβεύτηκε σε ειδική τελετή από την UNICEF στο πλαίσιο της εκδήλωσης "Βραβεία UNICEF 2012". 

Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών!

Από δελτίο τύπου:

"Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών για το 2012, μετά θάνατον, στους δύο Πακιστανούς Hamayun Anwar, 18 ετών και Wakar Ahmed, 32 ετών, για υπέρτατη πράξη αυτοθυσίας καθώς βρήκαν τραγικό θάνατο στην προσπάθειά τους να απεγκλωβίσουν ένα ηλικιωμένο ζευγάρι από τις ράγες του τραίνου".

Πηγή:  Tvxs, Τα βραβεία της Ακαδημίας, Ακαδημία Αθηνών, το περιστατικόtvxs.

Χωρίς σχόλιο.

Πέμπτη, 3 Ιανουαρίου 2013

Μια θεατρική πρόταση: "κατάδικος μου"

Ξεκινώντας τη νέα χρονιά η δεύτερη είδηση αφορά το θέατρο. Μια παράσταση που αξίζει να τη δείτε και λέγεται "κατάδικος μου". Το έργο το συνυπογράφουν η Ελένη Ράντου, η Σάρα Γανωτή και ο Νίκος Σταυρακούδης. Το σκηνοθετεί ο Γιώργος Παλούμπης.

Μια δυνατή παράσταση με γρήγορο ρυθμό, εναλλαγές, ένταση, ανατροπές, βαλκανική μουσική, γέλιο αλλά και συγκίνηση.
Έχει όμως και πολλά να σκεφτεί κανείς. Το έργο 'παίζει' με τους ανθρώπους να ψάχνουν το πως θα αγαπήσουν και θα αγαπηθούν, πως θα εμπιστευτούν ο ένας τον άλλον, ποιος έχει όνομα και ποιος είναι ο 'κανένας', ποιος είναι ο ξένος και ποιος ο έλληνας, ποιος είναι ο ελεύθερος και ποιος ο φυλακισμένος... 
Καλή σας διασκέδαση

Ένα τραγούδι για τη νέα χρονιά από έναν ιερέα!

Καλή χρονιά με πολλές πολλές ευχές για υγεία,
αισιοδοξία, ανθρωπιά, δημιουργία,
ομαδικότητα, συμπόνοια, αλληλεγγύη, αγάπη!

Ξεκινώντας τη νέα χρονιά οι ειδήσεις αφορούν τραγούδι, αλλά τι τραγούδι και πώς;
8 Δεκεμβρίου 2012 και στη Γένοβα και η κοινότητα του Αγίου Βενέδικτου γιορτάζει την 42η επέτειό της. Ιδρυτής της ο ιερέας που βλέπετε στο βίντεο. Και ξαφνικά παίρνει το μικρόφωνο και τραγουδά συνεπαίρνοντας και το κοινό το γνωστό τραγούδι "Bella Ciao". Το αφιερώνει στον αποθανόντα ιερέα Domenico Cataldi.