Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2013

Υλικό για την ανεκτικότητα και την πολιτισμική ποικιλομορφία

Αν θέλετε υλικό για εκπαιδευτικά προγράμματα σχετικά με την ανεκτικότητα μπορείτε να αξιοποιήσετε και το ακόλουθο υλικό: "Εγχειρίδιο για την ανεκτικότητα και την πολιτισμική ποικιλομορφία στην Ευρώπη".
Από την ιστοσελίδα της 1againstracism.

ένα Online παιχνίδι, "Ο Ναβίντ δεν ήρθε για διακοπές"

Ένα online παιχνίδι εμπνευσμένο από το βιβλίο του Πάνου Χριστοδούλου «Ο Ναβίντ δεν ήρθε για διακοπές». Όπως και το βιβλίο, το παιχνίδι έχει σκοπό να ευαισθητοποιήσει –κυρίως μαθητές τελευταίων τάξεων δημοτικού, πρώτων γυμνασίου- σε θέματα ρατσισμού και ξενοφοβίας.
Πληροφορίες για να παίξετε: 
Ναβίντ.

ένα βιντεάκι για τον ρατσισμό

για το ρατσισμό...

 

"γράμμα σε έναν νέο δάσκαλο", του Καραποστόλη από την Καθημερινή

Από ένα άρθρο στην Καθημερινή:

Γράμμα σ’ ένα νέο δάσκαλο

Οι σημερινές προκλήσεις

Του Βασίλη Kαραποστόλη

Αγαπητέ μου συνάδελφε,
Δεν σε γνωρίζω προσωπικά, ξέρω όμως αρκετά για την κατάσταση στην οποία βρίσκεσαι...

Η συνέχεια στην εφημερίδα.

"Παίξε σύγχρονη μουσική", ένα πρόγραμμα της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών

Από τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών:

"Παίξε σύγχρονη μουσική και δώσε τη δική σου συναυλία".

Ένα πρόγραμμα 8 συναντήσεων που στοχεύει στην σύγχρονη μουσική μέσα από την ομαδική δημιουργία και το παιχνίδι. Για εφήβους 12-14 ετών.

Μετεωρίτης πάνω από το Οχάιο

Μια είδηση από τον χώρο της αστρονομίας.

"..τα μεσάνυχτα στις 27-28 Σεπτεμβρίου 2013 σε πολλές πολιτείες των ΗΠΑ παρατηρήθηκε μια μεγάλη και λαμπρή έκρηξη στον ουρανό. Τα γεγονότα έδειξαν ότι ήταν ένας μετεωρίτης που μπήκε στην ατμόσφαιρα με ταχύτητα περίπου 50km/s και εξερράγη πάνω από το Columbus στο Οχάιο..."

Πληροφορίες: spaceweather.
 

Ένας δορυφόρος σκουπιδιάρης του διαστήματος




Η είδηση αφορά το διαστημικό δορυφόρο που θα είναι ο σκουπιδιάρης του Διαστήματος. Ένα project που ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2012 και προβλέπεται να γίνει πραγματικότητα το 2020.
Πληροφορίες: ΒΗΜΑscience, Swiss Space Systems.

Διημερίδα: "Οι Φυσικές Επιστήμες στο Προσκήνιο"


Το εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών στο Αιγάλεω οργανώνει επιστημονική διημερίδα με θέμα:
"Οι Φυσικές Επιστήμες στο Προσκήνιο-Ευρώπη" με θέμα το 2015:
"διαφωτίζοντας την εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών", στις 5 και 6 Οκτωβρίου 2013, στο αμφιθέατρο του 4ου ΓΕΛ Αιγάλεω, Ιερά Οδός 306, Αιγάλγω.

Στις 5 Οκτωβρίου 2013 θα παρουσιαστούν δύο Κυπριακές και όλες οι Ελληνικές εργασίες που συμμετείχαν στο Science on Stage European festival 2013. Επίσης, στα πλαίσια του προγράμματος «Οι Φυσικές Επιστήμες στο Προσκήνιο – Ευρώπη», θα ανακοινωθεί επίσημα η πρόσκληση υποβολής εργασιών για τους 8ους Πανελλήνιους Αγώνες Κατασκευών και Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών με θέμα: «Διαφωτίζοντας την εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών» (Illuminating Science Education), για εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κλάδων ΠΕ04, ΠΕ03, ΠΕ12, ΠΕ19, ΠΕ20, ΠΕ60 και ΠΕ70.
Οι 8οι Πανελλήνιοι Αγώνες θα γίνουν 7 και 8 Νοεμβρίου 2014 στο ΕΚΦΕ Αιγάλεω, Αθήνα. Οι νικητές των Αγώνων θα συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό φεστιβάλ, που θα γίνει 17 έως 20 Ιουνίου 2015 στο Queen Mary University στο Λονδίνο.

Στις 6 Οκτωβρίου 2013 θα δοθούν διαλέξεις από πανεπιστημιακούς καθηγητές με θέματα: «Η ανακάλυψη του Μποζονίου Higgs στο CERN», «Η Εκπαίδευση αντιμετωπίζοντας τις Προκλήσεις και Προοπτικές του 21ου αιώνα», «Ανοσοθεραπεία του καρκίνου: νεότερα δεδομένα και προοπτικές» και «Αριθμοί και συμπτώσεις».
Οι εργασίες της διημερίδας θα μεταδοθούν ζωντανά μέσω διαδίκτυου στην διεύθυνση: http://vod.sch.gr/video/iptv/646
Είσοδος ελεύθερη.
Για περισσότερες πληροφορίες:
Ευγενία Τσιτοπούλου – Χριστοδουλίδη
Υπεύθυνη ΕΚΦΕ Αιγάλεω, Συντονίστρια της Ελληνικής Επιτροπής του προγράμματος «Οι Φυσικές Επιστήμες στο Προσκήνιο – Ευρώπη»
Τηλ. 210 5441533 και 6977653558, Fax: 210 5441255 
e-mail: etsitop@otenet.gr, mail@ekfe-aigaleo.att.sch.gr
www.science-on-stage.eu
www.sch.gr http://www.physics.ntua.gr/SOS-Greece
http://vod.sch.gr/video/view/1908  http://vod.sch.gr/video/view/1909
 

Σάββατο, 28 Σεπτεμβρίου 2013

ένα ποίημα, "De Senectute" του Antonio Rivero Taravillo

Ένα ποίημα για το Σαββατοκύριακό σας


Από τον ANTONIO RIVERO TARAVILLO

                                De Senectute

Να γερνάς δεν είναι να κοιτάζεσαι στον καθρέφτη
και να εντοπίζεις τις ρυτίδες στο πρόσωπο:
να γερνάς είναι να βλέπεις τις χαρακιές
που σημαδεύουν τους ανθρώπους που αγαπήσαμε
κι όλα όσα μια μέρα συγκινούσαν
σήμερα πια ολότελα αδιάφορα.
Οι ρυτίδες της ψυχής είναι βαθύτερες
από του δέρματος. Λευκότερο,
το χιόνι στην ελπίδα απ' ό,τι στα μαλλιά.
Ακόμα το χέρι είναι δυνατό, αλλά δεν βρίσκει
πια τίποτα που να το θέλουνε τα μάτια.


Να γερνάς είναι αυτό:
να πεθαίνει η καρδιά χωρίς να σταματήσει.



Από το ηλεκτρονικό περιοδικό για την ποίηση poema. Το ποίημα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό, τεύχος 18. Μετάφραση Δανάη Ταχταρά.  

Κυριακή, 22 Σεπτεμβρίου 2013

Η ομιλία του Μεγάλου Δικτάτορα με τον Τσάρλι Τσάπλιν

Από την ταινία "Ο μεγάλος Δικτάτωρ" με έναν συγκλονιστικό Charlie Chaplin.
 

ένα τραγούδι για τα τωρινά γεγονότα "σιγά μην κλάψω"

χωρίς λόγια ...

Σιγά μην κλάψω (Killah P)
Έγινε ο κόσμος μια μεγάλη φυλακή
κι εγώ ψάχνω έναν τρόπο τα δεσμά να σπάσω.
Έχω ένα μέρος που με περιμένει εκεί,
σε μια πολύ ψηλή κορφή πρέπει να φτάσω.
Γι’ αυτό απλώνω ξανά πολύ ψηλά τα δυο μου χέρια,
για να κλέψω λίγο φως από τα λαμπερά αστέρια.
Δεν αντέχω εδώ κάτω και κοντεύει να με πνίξει
των ανθρώπων η μιζέρια τόσο, όσο κι η θλίψη.
Δεν αντέχω άλλο κι όλοι αυτοί δε μου ταιριάξαν,
πήρα τ’άλλο μονοπάτι κι όχι αυτό που μου χαράξαν.
Ήταν δύσβατο, σκληρό και με παγίδες πολλές,
αγάπες σκάρτες και φίλοι φαρμακερές οχιές.
Είχε τέρατα με παράξενες στολές
που παραμονεύαν πάντοτε κρυφά μεσ’ στις σκιές,
Μην κοντοσταθείς αν πρόκειται ακολουθήσεις,
τα δόντια σφίξε γερά και μη δακρύσεις.
Εγώ το πήγα και το έφτασα στο τέρμα
κι όπως γράφουν στα βιβλία οι παλιοί σοφοί,
όταν θα φτάσει ο ήλιος στο τελευταίο γέρμα,
θα βάλουνε φωτιά από ψηλά οι αετοί.

Για όσους με πρόδωσαν με πίσω μαχαιριές θέλω να ξέρουν ότι
σιγά μην κλάψω.
Και για αυτές τις αγάπες τις παλιές θέλω να ξέρουν ότι
σιγά μην κλάψω.
Κι όσοι μ’ απείλησαν με πύρινα δεσμά θέλω να ξέρουν ότι
σιγά μη φοβηθώ.
Να’ρθούνε να με βρουν στην κορυφή ψηλά, τους περιμένω και
σιγά μη φοβηθώ.

Μου είπαν να μην κάνω όνειρα τρελά,
να μην τολμήσω να κοιτάξω τα αστέρια,
μα εγώ ποτέ μου δεν τους πήρα σοβαρά,
πήρα τον κόσμο ολόκληρο στα δυο μου χέρια.
Θέλουνε τώρα να μου φτιάξουν μια φωλιά,
που εκεί πάνω της το φόβο,την ασχήμια
κι ένα κλάμα γοερό και μια αλυσίδα βαριά,
κουβαλάει την κατάρα των θεών και τη βλασφήμια.
Δε θα δακρύσω μια και δε θα φοβηθώ.
Δε θα αφήσω να μου κλέψουν τα όνειρά μου,
ελεύθερα, ψηλά, πολύ ψηλά πετώ
κι όλοι ζηλεύουν τα περήφανα και αδέσμευτα φτερά μου.
Και περιμένω κι άλλα αδέρφια για να ‘ρθουν
σ’ αυτήν την κορυφή που όλους περιμένει,
αρκεί να μη δακρύσουν και να μη φοβηθούν
σ’ αυτήν την έξυπνη απάτη, την καλοστημένη.

Για όσους με πρόδωσαν με πίσω μαχαιριές θέλω να ξέρουν ότι
σιγά μην κλάψω.
Και για αυτές τις αγάπες τις παλιές θέλω να ξέρουν ότι
σιγά μην κλάψω.
Κι όσοι μ’ απείλησαν με πύρινα δεσμά θέλω να ξέρουν ότι
σιγά μη φοβηθώ.
Να’ρθούνε να με βρουν στην κορυφή ψηλά, τους περιμένω και
σιγά μη φοβηθώ.

 

Ένα βίντεο: "αγόρι με asperger παίρνει συνέντευξη από τη μαμά του"

               

Το βρήκε φίλη στη Lifo στις 21-9-2013 και μου το προώθησε. "ένα αγόρι με σύνδρομο Asperger παίρνει συνέντευξη από τη μαμά του".
Διαβάστε το άρθρο και τα σχόλια.

Ένα κείμενο από την Νεφέλη για τη δολοφονία

Από την ιστοσελίδα της Νεφέλης:

Κάθε τι μεγάλο, ένας σεισμός, ένας αγώνας, ένας πόλεμος, αποζητά την έξοδο από το μικρόκοσμο του προσωπικού και τη στροφή της προσοχής στο μεγάλο ενωτικό του φόβου, της συγκίνησης, του ίδιου θυμικού.
Κι είναι τότε καμιά φορά, στα μεγάλα και στα ρίγη, στην κοινή λαλιά, που αισθάνομαι την ανάγκη να επιστρέψω σε ό,τι πιο εσωτερικό, ό,τι πιο μόνο, να αναζητώ τον εαυτό μου τον δικό μου, εξαντλημένη από τη μοναξιά και συνάμα τόσο πλήρης.
Είναι τότε που μου λείπει απελπισμένα η Νεφέλη του 2010, του 2007, του 1999, του 1989, αυτό που κάποτε ήμουν και που ψήγματά του διατηρώ έως σήμερα, μιας και υπήρξα συνολικά συμφιλιωμένη με τα βαθύτερα είναι μου και τις εξωτερικές τους εκφάνσεις.
Αλλά πλέον τα γυαλιά μου έχουν βαθύ κόκκινο σκελετό και τα τραγούδια μου δεν είναι πια μπαλάντες. Κατά συνέπεια οι φίλοι που συνδέθηκαν με αυτά, δεν έχουν ενεργό συμμετοχή στο τωρινό εδώ μου, παρά μόνο σαν τους θυμάμαι κι ας μη με πήραν τα χρόνια, μήτε η ξενιτιά, μόνο η μετακύλιση. Και είναι τότε που κάθε τι καινούριο στη ζωή μου μαζί με εμένα, για λίγα λεπτά φαντάζει ξένο, παράταιρο, ανίκανο να συμβαδίσει με αυτό που θεωρώ την πιο παλιά εκδοχή μου, ανίκανο να καταλάβει τι άλλαξε μέσα σε τρία χρόνια και από κει που έγραφα, έγραφα, έγραφα, και τραγουδούσα, τραγουδούσα, τραγουδούσα, μουσικές και λόγια, κάθε τι που με συγκλόνιζε, κάθε που γοήτευε, τώρα μονάχα παρατηρώ, ησυχασμένη, σαν όλα να χουν ειπωθεί, σαν όλα να 'ναι ιδωμένα, κάποιος άλλος θα τα πει καλύτερα, κάποιος άλλος θα τα δει καλύτερα.
Και έτσι επιστρέφοντας μόνη πλέω για ώρα και πλέω και πλέω και βυθίζομαι, αργά, αβάσταχτα, νιώθοντας πως βαδίζω σε δυο παρόντα, δυο εν δυνάμει εκδοχές της ίδιας εικόνας, μια παιδική και μια κουρασμένη, μέχρι που ξαφνικά με χτυπάει τέτοιο κύμα, τέτοιο λίγωμα, τέτοιο τρεμούλιασμα για ό,τι υπήρξε, υπάρχει και θα υπάρξει, που τρομάζω και ουρλιάζω μέσα μου πως δεν θα συμβιβαστώ, δεν θα αργοπεθαίνω συνηθίζοντας, κάθε γεγονός ικανό να σοκάρει θα με σοκάρει σαν το σχολείο να τελειώνει τώρα και κάθε έρωτας θα οφείλει να είναι τόσο ακραίος σαν το πιο γλυκό ανικανοποίητο, το ανικανοποίητο κι ανήσυχο, το παντοτινά εξεγερμένο που παρέσυρε κι έκαψε γενιές και γενιές στην πιο ακραία συντριβή, την πιο ρηξικέλευθη επανάσταση, την πιο φαύλη ιστορία, για να πεθάνει και να γεννηθεί από τις στάχτες του στο κάθε καινούριο δευτερόλεπτο.
Αλλά όλη τη φωτιά μου και τον πανικό, τον έρωτα και τον πόνο,όλη μου την αγωνία να μην κοιμηθώ και ξυπνήσω δειλή, νωθρή κι ανίκανη τα ουρλιάζω, γδέρνω με τα νύχια μου, τα φτύνω, σπαράζοντας:

να είναι η οργή το κινητήριο ξύπνημα
και όχι ακατέργαστος γνώμονας της πράξης.

ΥΓ "Μα βρε παλικάρια μου το παιδί γιατί το φάγατε;",
"Ε κυρά - Μαρία, μας προκάλεσε, είναι κι ο Γιώργος μας θερμόαιμος, ξέρεις πώς είναι αυτά.",
"Καταλαβαίνω βρε αγόρι μου, τι να κάνετε κι εσείς, για μας φροντίζετε",
"Ναι κυρά - Μαρία, μην ξεχάσεις, αύριο στις 11 ανοιχτό συσσίτιο".
Όσοι ψήφισαν θα ξαναψηφίσουν, ο ξένος θα είναι ξένος και ο τραμπούκος ήρωας, μόνη ελπίδα η παιδεία, ουσιαστική, εκ των βαθέων, ανοιχτόμυαλη, υποχρεωτική για όλους δια βίου παιδεία, με σεβασμό στο παρελθόν, στα βαρυφορτωμένα βαπόρια, τα νταλκαδιασμένα οργανάκια, με σωστή ανάγνωση της ιστορίας, αποδεσμευμένη από τους διατηρητέους μύθους του παρελθόντος, ανοιχτός διάλογος με το παρόν και το μέλλον, επί ίσοις όροις, παιδεία αισιόδοξη να θρέψει μυαλά καθαρά, ικανά να βρούνε βιώσιμες, ανθρώπινες λύσεις στο ατελείωτο πηγαινέλα των λαών και των ψυχών τους, μην στερήσουμε από τις επόμενες γενιές την ευκαιρία να βγουν ανώτερες των προηγουμένων.

Κυριακή, 15 Σεπτεμβρίου 2013

Το Voyager 1 φεύγει έξω από το Ηλιακό μας Σύστημα!

Το Voyager 1 κινείται πλέον έξω από το Ηλιακό μας Σύστημα ανακοίνωσε η NASA στις 12 Σεπτεμβρίου 2013. Το πρώτο ανθρώπινο κατασκεύασμα που φτάνει τόσο μακριά, έχοντας αφήσει πίσω του και τον πιο απομακρυσμένο πλανήτη του Ηλιακού μας Συστήματος.
Στον παρακάτω διαδικτυακό κόμβο της NASA μπορείτε να πληροφορηθείτε τα πάντα για την αποστολή αυτή.
Εναλλακτικά επισκφτείτε την ιστοσελίδα in.gr, BHMA science και στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
 





Και εδώ μπορείτε να ακούσετε τους "ήχους" που έπιασε το Voyager 1 όταν βρέθηκε έξω από το Σύστημα το Ηλιακό!
 

Τετάρτη, 11 Σεπτεμβρίου 2013

Τα σεμινάρια του ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ για τον Σεπτέμβριο

Από το ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ για τη νέα σχολική χρονιά

Για παιδιά 2, 5, 6 ετών...
Να πάω ή να μην πάω στον Παιδικό Σταθμό; … Ένα εργαστήριο για την προσαρμογή των παιδιών στον παιδικό σταθμό και στο νηπιαγωγείο.
Πότε: Σάββατο 21 και 28/09/13, 11:00-12:00 Κόστος: 8€

 
Για παιδιά  7-12  ετών …
Το σχολείο ξεκινάει, είμαστε έτοιμοι? … Ελάτε να ετοιμαστούμε!!!
Πότε: Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013, 17:00-18:40
Απευθύνεται: Σε παιδιά 6-8 ετών
Κόστος: 10€

Εργαστήριο Γνωριμίας: Σύντομη Ομάδα Αυτοεκτίμησης

Συναντήσεις παιδιών: Δευτέρα  16 και 23 Σεπτεμβρίου, 17:00-18:40
Ομάδα γονέων: Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 19:00-21:00
Κόστος:  Χωρίς Οικονομική Επιβάρυνση

Εργαστήριο  Αυτοεκτίμησης:

"Ψάχνω, ψάχνω για να βρω ποιος στ΄ αλήθεια είμαι εγώ"
Ομάδα Ι: Εβδομαδιαίο πρόγραμμα
Συναντήσεις παιδιών: Κάθε Δευτέρες, 17:00-18:40 (πρώτη συνάντηση 30/09/13)
Ομάδα γονέων: Τετάρτες, 19:00-21:00
Κόστος: 60€/το μήνα (συμπεριλαμβάνει την συμμετοχή στην ομάδα γονέων)
Σημείωση: Στις αρχές κάθε μήνα υπάρχει η δυνατότητα εισαγωγής νέων μελών στην ομάδα  (εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις) 

Ομάδα ΙΙ:
Δεκαπενθήμερο πρόγραμμα
Συναντήσεις παιδιών: Κυριακή (ανά 15 μέρες), 11:00-12:40 (πρώτη συνάντηση 06/10/13)
Ομάδα γονέων: Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 19:00-21:00
Κόστος: 40€/τον μήνα (συμπεριλαμβάνει την συμμετοχή στην ομάδα γονέων)
Σημείωση: Κάθε δύο μήνες υπάρχει η δυνατότητα εισαγωγής νέων μελών ( εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις) 


Για γονείς…


Προετοιμάζοντας τα παιδιά μας για μια μεγάλη αλλαγή/ για ένα νέο ξεκίνημα
Πότε: 9 Σεπτεμβρίου 2013, 19:00-21:00
Κόστος: 25€ (40€ το ζευγάρι)

Ομάδα γονέων: Είμαι γονιός και έχω ερωτήματα!

Θέμα 1ης Συνάντησης: Όρια –Τι ακριβώς σημαίνουν και πώς εφαρμόζονται στην καθημερινότητά μας;
Πότε: Δευτέρα 23/09/2013, 19:00-21:00
Κόστος: Χωρίς Οικονομική Επιβάρυνση

Ομάδα γονέων: Είμαι γονιός και έχω ερωτήματα!
Έναρξη απογευματινής ομάδας:  Δευτέρα 30/09/13, 19:00-21:00
Έναρξη πρωινής ομάδας:  Τετάρτη 16/10/13, 10:00-12:00
Κόστος: 50€/το μήνα (η ομάδα γονέων συναντιέται 2 φορές το μήνα)

Μια μουσική εκδήλωση στο Δήμο Βριλησσίων με το σύνολο ΕΝΩΔΟΝ

Μια μουσική εκδήλωση:

ΚΥΡΙΑΚΗ 15 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2013
και ώρα 21:15
στο θέατρο ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ
στα Άνω Βριλήσσια
με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ


Η συναυλία εντάσσεται στο 24ο Φεστιβάλ του Δήμου Βριλησσίων.


Ένα μουσικό ταξίδι που ξεκινάει από την Ευρώπη του 17ου αιώνα, περνάει στην Αμερική του Μεσοπολέμου σε ρυθμούς ταγκό και καταλήγει στην Ελλάδα του Μάνου Χατζιδάκι.

Το Σύνολο ΕΝΩΔΟΝ δημιουργήθηκε από μια παρέα φίλων μουσικών συναδέλφων στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, από μια εσωτερική ανάγκη να μετατρέψουμε την φιλία σε γόνιμη μουσική συνεργασία.

Συνδυάζει έγχορδα όργανα με χάλκινα πνευστά και πιάνο και δίνει μια πολύ καλή ευκαιρία στους μικρούς και μεγάλους μας φίλους να ανακαλύψουν τον ήχο των χάλκινων πνευστών, τον συνδυασμό των ηχοχρωμάτων διαφορετικών οικογενειών οργάνων, αλλά και να απολαύσουν ένα μουσικό ταξίδι που διατρέχει 5 αιώνες μουσικής δημιουργίας.

Το ΕΝΩΔΟΝ αποτελείται από:

*Νέλλη Οικονομίδου βιολί

*Μίσα Σμιρνόφ βιόλα

*Ηβη Παπαθανασίου τσέλο

*Παναγιώτη Καίσαρη τρομπέτα

*Κώστα Αυγερινό τρομπόνι

*Εφη Παπαθωμαϊδη πιάνο

Μια θεατρική παράσταση: "Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου" με την Νένα Μεντή

Για την θεατρική παράσταση της εβδομάδας σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα την Νένα Μεντή στην "Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου".
Η Νένα Μεντή δίνει κυριολεκτικά την ψυχή της και απογειώνει τον μονόλογο για τη ζωή της Παπαγιαννοπούλου.
 


 



Και ένα αφιέρωμα για την Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου στη Μηχανή του Χρόνου:
 


Σάββατο 14-9-2013 στην Ηλιούπολη και
Δευτέρα 16-9-2013 στο Γαλάτσι.

Για ένα Δημοτικό Σχολείο

Επειδή αυτές τις ημέρες ακούγονται πολλά για τους δασκάλους και τους εκπαιδευτικούς σας παρουσιάζω ένα δημοτικό σχολείο στη Νέα Σμύρνη.
http://4dim-n-smyrn.att.sch.gr/index.htm

Μπορείτε να δείτε τις σελίδες του, να πάρετε ιδέες, να επικοινωνήσετε μαζί τους, να το πάτε 'παρακάτω' και στο δικό σας σχολείο.

Ανάγκη για γάλα στο Μητροπ. Κοινων. Ιατρείο Ελληνικού

Ένα κοινωνικό μήνυμα για ανάγκη βοήθειας:
 
Βοηθήστε μας να διαδοθεί το μήνυμα αυτό, ακόμα και εσείς οι ίδιοι να μην μπορείτε να βοηθήσετε, κάποιος που γνωρίζετε σίγουρα μπορεί!
Κάνουμε έκκληση για βρέφος 4 μηνών που έχει αλλεργία στο αγελαδινό γάλα και έχει άμεση ανάγκη από το βρεφικό γάλα ALMIRON PEPTI, με κόστος περίπου 22€ το κουτί των 450γρ.  Η ανασφάλιστη και άνεργη μητέρα του το μεγαλώνει μόνη της, αφού ο πατέρας τους έχει εγκαταλείψει.  Παρακαλούμε όποιον μπορεί να βοηθήσει και να διαθέσει το συγκεκριμένο βρεφικό γάλα να έρθει σε επαφή μαζί μας.
Το Μητροπολιτικό Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού λειτουργεί, με την βοήθεια και στήριξη του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης, από τον Δεκέμβριο του 2011 και μέχρι σήμερα έχει δεχτεί πάνω από 13000 ιατρικές επισκέψεις μέσα σε 21 μήνες. Λειτουργεί εξ ολοκλήρου με την βοήθεια που προσφέρει ο κόσμος και οι 200 εθελοντές του προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αφιλοκερδώς. Θέλουμε να τονίσουμε ότι το ιατρείο μας δεν δέχεται σε καμία περίπτωση χρηματικές δωρεές, παρά μόνο σε είδος και υπηρεσίες, τις οποίες με την σειρά του τις προσφέρει στους ασθενείς που έχουν ανάγκη. Οι πολίτες που ζητάνε την βοήθεια μας προέρχονται από τις πλέον ευάλωτες κοινωνικά ομάδες και είναι ανασφάλιστοι ή/και άποροι ή/και άνεργοι.
Τηλέφωνο: 2109631950.

Καλή χρονιά με ένα ποίημα

Καλή χρονιά, αργήσαμε λίγο λόγω τεχνικών προβλημάτων αλλά είμαστε πάλι εδώ.
Σεπτέμβριος 2013 λοιπόν...

Για τη νέα χρονιά που αρχίζει σάς ξανά-ξανά- παραθέτω κάτι που βρήκα από το συνάδελφο στο "μικρό κελάρι", (http://mikrokellari.blogspot.com/). Ένα κείμενο που το βρήκε και αυτός με τη σειρά του σε ένα βιβλίο-φυλλάδιο που του είχε δώσει πριν χρόνια ο Σχ. Σύμβουλος Γιάννος Καρανίκας (Γ. Καρανίκας, "Ψυχοπαιδαγωγική διευκόλυνση στη ζωή και στη μάθηση", Εκδ. Σίσυφος, Αθήνα, 1998).


ΑΝ ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ
ΕΣΥ


Έμπαιναν στην τάξη πάνω σε οδοστρωτήρα
Μπες πεζός
Έκαναν μονόλογο
Κάνε διάλογο


Προσπαθούσαν να επιβληθούν
Επιχείρησε να συνεννοηθείς
Απέβλεπαν στην ομαδοποίηση
Ψηλάφισε τις ιδιαιτερότητες


Υποδείκνυαν μονόδρομους
Καλλιέργησε την ευρυχωρία
Είχαν προθέσεις αφέντη
Να έχεις θέση ηγέτη


Φέρονταν εξουσιαστικά
Να κινείσαι συναινετικά
Ένιωθαν αφεντικά των παιδιών
Να αισθάνεσαι συνέταιρός τους


Επιδίωκαν να κάνουν τα παιδιά κατάλληλα για το Σχολείο
Φρόντισε να είναι το Σχολείο κατάλληλο για τα παιδιά
Σερβίριζαν κονσερβοποιημένες αξίες
Βοήθησε να αυτοοικοδομήσουν το αξιακό τους σύστημα


Τους έδειχναν το δρόμο να ανεβούν
Μάθε τους πώς να σταθούν
Θέριζαν από θερμοκήπια υποκρισίας
Οδήγησέ τους στη δεντροστοιχία της κριτικής


Διακινούσαν τη σοβαρότητα μέσα από το κατσούφιασμα
Αποποιήσου την κληρονομιά και χαμογέλα
Επιβάλλονταν καταπιέζοντας
Απορρύθμισε τις σειρήνες του φόβου


Προωθούσαν ιδεολογία
Να παραθέτεις ποικιλία απόψεων
Προετοίμαζαν υποτακτικούς ακροατές
Να συζητάς και να ενθαρρύνεις


Απαιτούσαν εργασία
Να αποκτάς συνεργασία
Αναζητούσαν λάθη
Να αναγνωρίζεις επιτεύγματα


Στόχευαν στην απομνημόνευση
Να τους κινητοποιείς την κρίση



...λοιπόν καλή χρονιά με όρεξη, όραμα, αλληλεγγύη, δημιουργικότητα, φαντασία, υπομονή, επιμονή και ανθρωπιά!!