Για τη νέα χρονιά που αρχίζει σας ξανά- παραθέτω κάτι που βρήκα από το συνάδελφο στο "μικρό κελάρι", (http://mikrokellari.blogspot.com/). Ένα κείμενο που το βρήκε και αυτός με τη σειρά του σε ένα βιβλίο - φυλλάδιο που του είχε δώσει πριν χρόνια ο Σχ. Σύμβουλος Γιάννος Καρανίκας. Αξίζει να το έχουμε στο μυαλό και στην καρδιά μας από αύριο που θα ξανά-μπούμε στην τάξη, θα σταθούμε στην έδρα, θα κοιτάξουμε τους μαθητές μας και θα αρχίσουμε το μάθημα.
ΑΝ ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ
ΕΣΥ
Έμπαιναν στην τάξη πάνω σε οδοστρωτήρα
Μπες πεζός
Έκαναν μονόλογο
Κάνε διάλογο
Προσπαθούσαν να επιβληθούν
Επιχείρησε να συνεννοηθείς
Απέβλεπαν στην ομαδοποίηση
Ψηλάφισε τις ιδιαιτερότητες
Υποδείκνυαν μονόδρομους
Καλλιέργησε την ευρυχωρία
Είχαν προθέσεις αφέντη
Να έχεις θέση ηγέτη
Φέρονταν εξουσιαστικά
Να κινείσαι συναινετικά
Ένιωθαν αφεντικά των παιδιών
Να αισθάνεσαι συνέταιρός τους
Επιδίωκαν να κάνουν τα παιδιά κατάλληλα για το Σχολείο
Φρόντισε να είναι το Σχολείο κατάλληλο για τα παιδιά
Σερβίριζαν κονσερβοποιημένες αξίες
Βοήθησε να αυτοοικοδομήσουν το αξιακό τους σύστημα
Τους έδειχναν το δρόμο να ανεβούν
Μάθε τους πώς να σταθούν
Θέριζαν από θερμοκήπια υποκρισίας
Οδήγησέ τους στη δεντροστοιχία της κριτικής
Διακινούσαν τη σοβαρότητα μέσα από το κατσούφιασμα
Αποποιήσου την κληρονομιά και χαμογέλα
Επιβάλλονταν καταπιέζοντας
Απορρύθμισε τις σειρήνες του φόβου
Προωθούσαν ιδεολογία
Να παραθέτεις ποικιλία απόψεων
Προετοίμαζαν υποτακτικούς ακροατές
Να συζητάς και να ενθαρρύνεις
Απαιτούσαν εργασία
Να αποκτάς συνεργασία
Αναζητούσαν λάθη
Να αναγνωρίζεις επιτεύγματα
Στόχευαν στην απομνημόνευση
Να τους κινητοποιείς την κρίση
...καλή αρχή, καλή δύναμη σε όλους με όρεξη, θετική διάθεση, συνεργασία, αντοχές, υπομονή, κουράγιο, επιμονή, ομάδα, ανθρωπιά, θετική ενέργεια, αλληλοστήριξη, όραμα, μεράκι, πάθος και όνειρα!
ΑΝ ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ
ΕΣΥ
Έμπαιναν στην τάξη πάνω σε οδοστρωτήρα
Μπες πεζός
Έκαναν μονόλογο
Κάνε διάλογο
Προσπαθούσαν να επιβληθούν
Επιχείρησε να συνεννοηθείς
Απέβλεπαν στην ομαδοποίηση
Ψηλάφισε τις ιδιαιτερότητες
Υποδείκνυαν μονόδρομους
Καλλιέργησε την ευρυχωρία
Είχαν προθέσεις αφέντη
Να έχεις θέση ηγέτη
Φέρονταν εξουσιαστικά
Να κινείσαι συναινετικά
Ένιωθαν αφεντικά των παιδιών
Να αισθάνεσαι συνέταιρός τους
Επιδίωκαν να κάνουν τα παιδιά κατάλληλα για το Σχολείο
Φρόντισε να είναι το Σχολείο κατάλληλο για τα παιδιά
Σερβίριζαν κονσερβοποιημένες αξίες
Βοήθησε να αυτοοικοδομήσουν το αξιακό τους σύστημα
Τους έδειχναν το δρόμο να ανεβούν
Μάθε τους πώς να σταθούν
Θέριζαν από θερμοκήπια υποκρισίας
Οδήγησέ τους στη δεντροστοιχία της κριτικής
Διακινούσαν τη σοβαρότητα μέσα από το κατσούφιασμα
Αποποιήσου την κληρονομιά και χαμογέλα
Επιβάλλονταν καταπιέζοντας
Απορρύθμισε τις σειρήνες του φόβου
Προωθούσαν ιδεολογία
Να παραθέτεις ποικιλία απόψεων
Προετοίμαζαν υποτακτικούς ακροατές
Να συζητάς και να ενθαρρύνεις
Απαιτούσαν εργασία
Να αποκτάς συνεργασία
Αναζητούσαν λάθη
Να αναγνωρίζεις επιτεύγματα
Στόχευαν στην απομνημόνευση
Να τους κινητοποιείς την κρίση
...καλή αρχή, καλή δύναμη σε όλους με όρεξη, θετική διάθεση, συνεργασία, αντοχές, υπομονή, κουράγιο, επιμονή, ομάδα, ανθρωπιά, θετική ενέργεια, αλληλοστήριξη, όραμα, μεράκι, πάθος και όνειρα!
1 σχόλιο:
Το ευρηματικό συγκινητικό θάλεγα κείμενο όντως περιέχεται στο βιβλίο του Γιάννου Καρανίκα "Ψυχοπαιδαγωγική διευκόλυνση στη ζωή και στη μάθηση" (Αθήνα 1998 Εκδόσεις Σίσυφος) ...
στη σελίδα 250 με την εξής σημείωση
(... Ο Γιώργος Στεφανίδης από το πολυκλαδικό του Αιγάλεω έφερε και μας μοίρασε ένα πολυγραφημένο φυλλάδιο με τον ευρηματικό τίτλο ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΔΕΙΑ.
Παραθέτω στη συνέχεια την προτροπή του ΑΚΟΥ ΛΟΙΠΟΝ ...)
Σας εύχομαι καλή δύναμη, περίσσευμα ψυχής στις σχολικές αίθουσες, όσο για μένα αφού άκουσα ...τόσα κουδούνια διαλειμμάτων, υπέβαλα την δεύτερη αίτηση παραίτησης στις 8 Σεπ 2011...
Δημοσίευση σχολίου